Drobečková navigace

Úvod > Blog > Jak připravit váš e-shop na vánoční sezónu 2023

Jak připravit váš e-shop na vánoční sezónu 2023



Black Friday.jpg

Přípravy na letošní vánoční svátky, které u většiny startují již slevovými akcemi na Black Friday, jsou již v plném proudu. Alespoň mezi obchodníky. A není divu. Jedná se totiž o nejvýznamnější prodejní události, z nichž chce každý obchodník vytěžit maximální zisky a zaujmout co nejvíce zákazníků. Nabízíme vám 6 tipů, jak letošní sezónu skutečně ovládnout.

 

        1. Začněte včas
          To je opravdový základ vašeho úspěchu. Pokud jste s plánováním vánoční sezóny 2023 ještě nezačali, tak právě nyní je nejvyšší čas. Štěstí totiž přeje těm, kteří jsou připraveni. Proto nenechávejte přípravu na nejdůležitější prodejní události roku na poslední chvíli.
        2. Vyhodnoťte si loňskou sezónu

          Jak určitě sami víte, bez měření nemůžete dosáhnout svých cílů. Ostatně jsme o tom už psali v článku Proč (musíte) přejít na nové GA4?, v němž jsme vám představili novou verzi analytického nástroje od Google. Letos tedy vycházejte z toho, co vám říká analýza loňských kampaní. Sledujte jejich slabá, ale i silná místa. Co se vám loni osvědčilo tak, že stojí za to, abyste to zopakovali? Nebo jste naopak loni cílili na něco, co vám žádný zisk ani zákazníky nepřineslo? Ponaučte se z toho a nahraďte to něčím přínosnějším. V rámci vyhodnocování loňské sezóny nezapomínejte ovšem také na recenze od vašich zákazníků (např. na Heurece, Zboží.cz apod.) či na vyhodnocení vámi využívaných marketingových kanálů, jako jsou například sociální sítě, newslettery atd. 

        3. Věnujte pozornost produktovým feedům

          Díky správnému nastavení produktových feedů z ERP systému se vaše produkty zobrazují s opravdu přesnými popisy, cenami i dostupností. Správně konfigurované produktové feedy vám navíc zajistí maximální viditelnost ve srovnávačích, jako jsou např. Heureka, Zboží.cz nebo Google Nákupy. Tím získáte vyšší pozice ve vyhledávačích, a to je přece to, čeho chcete dosáhnout. 

          A právě správné propisování dat a zobrazování produktů ve srovnávačích jsou nesmírně důležitou součástí marketingu, a o vánoční sezóně to platí opravdu dvojnásobně. Mnoho zákazníků se totiž v této době více než kdy jindy obrací právě na srovnávače, pomocí nichž vyhledávají tu nejlepší nabídku. Zajistěte si tedy, aby veškerá data o vašich produktech byla konzistentní a aktuální. Zvýšíte tím značně svou důvěryhodnost, která je pro zvýšení prodejů tolik důležitá. 

          Během příprav na největší marketingové události roku tedy věnujte pozornost důkladné kontrole dat a jejich aktualizaci. Nezapomínejte ani na optimalizaci pro klíčová slova, které je potřeba přizpůsobit vánoční době a Black friday. 

        4. Vytvořte si dokonalou marketingovou strategii

          Zhodnotili jste si již loňskou vánoční sezónu? Gratulujeme. To je nejlepší základ pro stanovení marketingové strategie pro letošní rok. Při tvorbě strategie na vánoční sezónu 2023 vycházejte právě z analýzy toho, jaká byla loňská kampaň. Stanovte si cíle, kterých chcete letos dosáhnout. Toužíte po tom, aby byl váš zisk co nejvyšší? Nebo dáte letos přednost spíše získávání nových zákazníků?

          Vedle cílů je důležité přesně vědět, kdo je vaší cílovou skupinu, kterou budete oslovovat. 

          Propagujte takové zboží, které je během Vánoc opravdu žádané. Předem si určete, jaké slevy zákazníkům nabídnete v rámci Black Friday. Vytvořte tematické akční a výhodné balíčky. 

          Během Black Friday a Vánoc je nesmírně důležité, abyste byli vidět. Konkurence je ale právě v tomto období více než obrovská. Vidět chce být totiž opravdu každý. Proto vymýšlejte takové marketingové strategie, které jsou originální a zaujmou na první pohled. Zaměřte se na to, aby strategie byla ucelená, promyšlená do každého detailu. Oblečte svůj e-shop do vánočního designu, vytvořte tématické slogany, využijte PR článků. Oslovte zákazníky také prostřednictvím sociálních sítí

          Zejména pro vánoční sezónu platí, že se zákazníci rozhodují na základě emocí. Využijte toho. Nahraďte stručné výčty a popisy zajímavými příběhy, využijte strategii storytellingu, tedy příběhu, který postupně odkrýváte až do Vánoc. Zaujměte zákazníky tím, že poodkryjete něco z vašeho zákulisí, odkryjete část vaší výroby, představíte ty, kteří stojí za vznikem vašich produktů apod. 

          Vánocemi ovšem vaše marketingová strategie nesmí končit. Nahlédněte ještě dále a zapracujte do ní také povánoční výprodeje. Určete si přesně jejich průběh, a jaké slevy budete nabízet. 

          Nebojte se oslovit naše marketingové odborníky, kteří vám s vytvořením marketingové strategie pomohou.

        5. Nastavte si úspěšné kampaně

          Nastavte si konkrétní PPC kampaně pro vánoční sezónu 2023. Stanovte si jejich cíle - kolik zboží chcete prodat, kolik chcete do reklamy investovat peněz a jakou chcete mít návratnost. Důležité je také provést audit stávajících kampaní. Jedině tak totiž získáte užitečné informace o tom, co funguje a co je potřeba zlepšit. Díky všem výše uvedeným informacím můžete optimalizovat své PPC kampaně pro maximální úspěšnost během Black Friday a Vánoc 2023. 

          Počítejte také s tím, že pro dosažení svých cílů bude zapotřebí v období Black Friday a Vánoc navýšit rozpočet jednotlivých kampaní. A to z toho důvodu, že obchodníci se v této době doslova perou o každého zákazníka, a tím roste cena za proklik. 

          Nezapomínejte ani na tzv. retargeting, tedy na znovuzacílení. Zacilte své kampaně tak, abyste znovu oslovili ty, kteří váš e-shop již navštívili. 

          Chcete se o PPC kampaních dozvědět více? Přečtěte si náš článek Jak nastavit PPC kampaně. 

        6. Vsaďte na personalizaci

          Jak jsme zmiňovali již v článku Trendy v e-commerce 2023, personalizace je jednou z nejdůležitějších součástí obchodování přes internet. Odlište se od konkurence ještě více a veškerou svou nabídku personalizujte. Vycházejte z toho, o jaké produkty mají zákazníci zájem. Vycházejte z historie jejich nákupu nebo z toho, co si prohlížejí. Na základě těchto dat můžete zákazníkům doporučit zboží přímo pro ně, personalizovat pro ně dárky k nákupu nebo vouchery. Personalizaci také zapojte do zákaznické podpory. Oslovte zákazníky s konkrétní nabídkou toho nejvhodnějšího právě pro ně.

Antee icon.png

Slevy
Se slevami se setkáváme víceméně po celý rok. Období Black Friday a Vánoc nejsou výjimkou. Dejte si ovšem pozor na to, jak své slevy letos nastavíte. Díky nové legislativní úpravě je zapotřebí propagovat opravdu jen skutečné slevy. Jak na to? Přečtěte si náš článek Nová pravidla pro e-shopy v roce 2023. V něm se dozvíte vše potřebné.

Vánoce, technologie.jpg

Během přípravy na Black Friday a Vánoce 2023 nemusíte zaručeně vymýšlet nové a nové kampaně. Máte nějaký marketingový tah, který se vám loni osvědčil? S chutí se k němu vraťte! Zákazníci, kteří uvidí jim již známou reklamu, u vás bez většího rozmýšlení nakoupí velice rádi znovu.

S naší pomocí máte ještě velkou šanci na úspěšnou vánoční sezónu 2023, kontaktujte nás.

Chcete-li ale přesto poradit s přípravou vašeho e-shopu na letošní Black Friday a Vánoce, oslovte nás. Naši marketingoví specialisté vám zodpoví veškeré vaše dotazy a pomohou vám vytvořit takovou reklamu, která vám zaručí úspěšnou sezónu.


Pravidelně pro vás sledujeme novinky nejen ze světa online marketingu. Chcete být v obraze a o těchto novinkách dostávat informace do své emailové schránky?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru