HOTLINE+420 606 230 000 Přihlášení do IPO Webmail
Drobečková navigace

Úvod > Online marketing > SEO - optimalizace pro vyhledávače

SEO - optimalizace pro vyhledávače

Přemýšleli jste někdy, jak Google či Seznam řadí výsledky svého vyhledávání a proč upřednostňuje některé stránky před jinými? Je konkurence ve vyhledávačích nad vámi? Optimalizujte svůj web a ovládněte přední pozice ve vyhledávačích.

CO JE SEO?

Každý vyhledávač má své unikátní (a zpravidla tajné) algoritmy pro hodnocení stránek. Tyto algoritmy pracují s několika stovkami faktorů, pomocí kterých dokážou vyhodnotit

  • relevanci: jak je obsah webu užitečný v porovnání s tím, co lidé zadávají do vyhledávání a
  • popularitu: jak je stránka v prostředí internetu důvěryhodná a důležitá.

A protože být vidět ve vyhledávačích je pro majitele webu velmi lukrativní, vznikl obor SEO (Search Engine Optimization) či česky optimalizace pro vyhledávače. SEO se zaměřuje na optimalizaci obou složek – relevance i popularity stránek. Jde tedy o to, jak vylepšit výsledky webu v přirozeném vyhledávání. (Pokud vás zajímají placené výsledky ve vyhledávání, přečtěte si o PPC reklamách)

Specialisté SEO se zabývají především tvorbou a úpravou webů tak, aby byly přívětivé pro uživatele a zároveň úspěšné ve vyhledávačích. Moderní SEO v sobě zahrnuje celou řadu aktivit od tvorby kvalitních textů (copywriting), přes budování zpětných odkazů (linkbuilding) až po testování uživatelské přívětivosti (UX – user experience). To vše s cílem poskytnout uživateli co možná nejkvalitnější odpověď, ať už hledá informace o jaderné energii či si chce jen koupit nový kabát.

Pryč jsou doby, kdy stačilo nakoupit tisíce odkazů a sledovat, jak web ve vyhledávání stoupá vzhůru. Dnes musíte vše podřídit tomu nejdůležitějšímu – vašemu návštěvníkovi. Vyhledávače se navíc neustále vyvíjí - jen v roce 2016 Google hlásil přes 1 600 zdokonalení algoritmů. Nesnažte se je oklamat, prohrajete.

ROZLIŠUJEME DVA TYPY SEO

Úspěšná optimalizace pro vyhledávače probíhá na webu i mimo něj. Vždy nám jde o dlouhodobý efekt, a proto je potřeba se věnovat oběma složkám.

1. On-Page SEO – protože obsah je král

Jedná se o všechny prvky, které se nachází přímo na vašem webu. Patří sem správné otextování stránek včetně jejich titulků a popisků, struktura webu, interní prolinkování či grafika. Jde také o správné nastavení technických parametrů, meta tagů, atributů pro obrázky a videa a mnoho dalšího.

Obsah je pro SEO zkrátka faktor číslo jedna. Uživateli musíte odpovědět přesně na to, na co se při vyhledávání ptá, a i proto je nutné při tvorbě obsahu pracovat s vhodnými klíčovými slovy.

2. Off-Page SEO - buďte vidět i mimo web

Zpětné odkazy, PR články, firemní zápisy do katalogů, publicita i brandové zmínky - to vše patří do off-page SEO.

Jde jednoduše o všechny faktory, které ovlivňují viditelnost webu na internetu. A právě popularita webu je jedním z hlavních signálů pro dobré hodnocení vyhledávači – čím více o vás píší důvěryhodné zdroje, tím jste pro vyhledávače důvěryhodnější i vy. Pokud máte kvalitní obsah, lidé na váš web rádi odkážou. A s tím vyhledávače počítají.

SEO ANALÝZA

Základním kamenem optimalizace webu je analýza klíčových slov. Ta zkoumá, přes které výrazy lidé vaše produkty hledají. Klíčová slova jsou ale pouze startovní čarou. Jestli chcete svůj web postavit správně, je třeba se věnovat také informační architektuře, technickému řešení, správnému kódování a mnoho dalšímu. SEO analýza web podrobně rozebere a navrhne optimální řešení, aby ve vyhledávání uspěl.

Zjistit více o SEO analýze

 

DOMLUVTE SI KONZULTACI ZDARMA

Stále v problematice SEO tápete a chcete se raději poradit s odborným SEO konzultantem? Vyplňte formulář a my se na to s vámi podíváme.

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů.