Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Trendy v e-commerce 2023

Trendy v e-commerce 2023



E-commerce, neboli obchodování přes internet. Něco, co je již naprosto nedílnou součástí našich životů. Internet a nakupování prostřednictvím něho zkrátka hýbe světem. Jsou známé jisté tendence vývoje e-commerce, které bychom vám nyní rádi představili.

Depositphotos_42905111_XL (1).jpgZákladem je personalizace

Bavíme-li se o trendech v e-commerce, je zapotřebí jako první zmínit personalizaci. Ta je klíčovou součástí obchodování přes internet. Zákazníci chtějí stále více takové produkty a služby, které zcela vyhovují jejich představám. A úkolem všech e-shopů je těmto potřebám vyhovět. Obchodníci personalizující své nabídky, získávají spokojené zákazníky, a tím značně zvyšují své prodeje.

Umělá inteligence jako skvělý pomocník e-shopů

Umělá inteligence (AI) se těší stále větší oblibě a nevyhýbá se ani oblasti e-commerce. Již poměrně dlouhou dobu se především u e-shopů setkáváme s nejrůznějšími chatboty a virtuálními asistenty. Ti obchodníkům velice usnadňují komunikaci se zákazníky. Umělou inteligenci lze ale v rámci obchodování využít i dalšími způsoby. Může pomoci např. s personalizací nabídek pro zákazníky, a to na základě jejich chování a preferencí. AI dokáže rovněž analyzovat nejrůznější data, jako jsou historické informace o nákupech, trendy apod. Díky těmto analýzám můžete plánovat své marketingové kampaně tak, aby lépe posílily váš brand a přinesly vám ty nejlepší výsledky. 

V neposlední řadě dokáže AI pomoci s optimalizací cen. Jednotlivé algoritmy AI porovnávají ceny u konkurence, jejich poptávku a další faktory ovlivňující výslednou cenu.

Antee icon.pngPodle Jitky Podroužkové, product owner pro e-shopy, budoucí trend e-shopů bude větší personalizace ve spojení s využitím umělé inteligence. “Technologie AI nám umožňuje lépe pochopit nákupní chování zákazníků a přizpůsobit jejich zážitek na míru. E-shopy, které využívají těchto technologií, nejen zvýší svou konkurenceschopnost, ale také posílí své vztahy se zákazníky.”

Preferování mobilního nakupování

V rámci e-commerce sledujeme i zvyšující se trend týkající se mobilního nakupování. Tato změna zákaznického chování s sebou přináší téměř naprostou nutnost responzivního designu e-shopů, tedy optimalizaci e-shopů pro mobilní zařízení. Usnadněte tedy svým zákazníkům nakupování a zajistěte, že si mohou váš e-shop prohlédnout i pohodlně na svém mobilu. Získáte tak nesmírnou výhodu oproti konkurenci. E-shopy od nás responzivním designem disponují. Vyzkoušejte je.

Růst zájmu o udržitelné a eticky vyráběné produkty

Společnost se stále více začíná zajímat o původ vyrobených produktů a jejich dopad na životní prostředí. Vnímáme, že e-shopy nabízející udržitelné a eticky vyráběné produkty, se těší stále větší návštěvnosti. Jste-li majitelem takového e-shopu, vaše konkurenční výhoda je opravdu velká.

Depositphotos_270596864_XL (2).jpg

Zapojte do svého marketingu omnichanell

Díky přístupu omnichanell získají vaši zákazníci konzistentní a jednotné informace o vás a vašem produktu. Jedná se vlastně o spojení online a offline prodeje a jednotlivých kanálů, které pro svůj marketing využíváte. Omnichannel zajistí, že na všech místech se o vašem produktu dozvědí stejné informace. Díky tomu získáte na důvěryhodnosti a zákazníci se k vám budou rádi vracet.

Využijte potenciál nejnovějších trendů v e-commerce. Náš tým odborníků je připraven vám poradit a ty nejvhodnější trendy implementovat do vašeho podnikání. Oslovte nás ještě dnes a posilte svou značku.


Neustále sledujeme novinky nejen ze světa online marketingu. Chcete se o těchto novinkách pravidelně dozvídat? Usnadníme vám jejich vyhledávání.

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru