Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > 5 způsobů, jak optimalizovat e-shopy pro vyhledávače

5 způsobů, jak optimalizovat e-shopy pro vyhledávače



Antee - blog_uvod.jpg

Jste vlastníkem e-shopu nebo o jeho založení teprve uvažujete? Chcete, aby vám váš e-shop skutečně vydělával? Pak musíte zajistit, aby byl váš e-shop na předních příčkách ve vyhledávačích. A my vám nyní ukážeme několik praktických rad, jak toho dosáhnout.

Proč je tak důležité být na předních příčkách ve vyhledávačích?

Protože ten, kdo je vidět, má mnohem větší šanci na úspěch. Tím, že se váš e-shop bude zobrazovat uživatelům na předních příčkách ve vyhledávačích, získáte: 

  • vyšší návštěvnost
  • vyšší šanci na získání nových zákazníků
  • vyšší zisky z prodeje

To jsou všechno opravdu skvělé důvody, proč věnovat velkou pozornost optimalizaci pro vyhledávače (SEO - Search Engine Optimalization).

5 tipů, jak na SEO pro e-shopy

Co je to SEO a co je základem jeho úspěchu, se můžete dočíst v našem starším článku Jak se dostat na přední příčky ve vyhledávačích. Nyní se pojďme podívat na 5 nejzásadnějších způsobů, jak dosáhnout předních příček, které platí zejména pro e-shopy.

        1. Klíčová slova základem úspěchu
          Vybírejte taková klíčová slova, která úzce souvisejí s vaším zbožím či službami. Dosáhnete tak skvělých výsledků. Při výběru relevantních klíčových slov se zamyslete, pomocí jakých slov budou uživatelé vaše produkty vyhledávat. Klíčová slova poté zapojte do veškerých vašich nadpisů, popisů produktu, obsahu stránek. Nezapomeňte ani na meta titulky (meta title) a meta popisky (meta description) zobrazující se ve výsledcích vyhledávání. Zaujměte uživatele originálními a poutavými meta popisky a pomozte mu tak se snáze rozhodnout pro navštívení vašeho e-shopu.
        2. Strukturovaná data pro lepší pochopení
          Pomocí strukturovaných dat vyhledávače snadněji porozumí obsahu vašeho e-shopu a hledajícím tak nabídnou opravdu užitečné informace o vás a vašem zboží či službách. Vámi nabídnutá strukturovaná data se totiž zobrazí přímo v SERPu, fungují tedy jako rozšířené informace ve výsledcích vyhledávání, tzv. rich snippet. Jděte vstříc vyhledávajícím a nabídněte jim přesně ty informace, které hledají. Pro e-shopy je nejdůležitější nabídnout v rámci strukturovaných dat informace o produktech (cena, hodnocení, dostupnost, obrázky produktů) a kontaktní stránku e-shopu.
        3. Linkbuilding pro více zákazníků

          Linkbuilding se řadí mezi klíčové techniky SEO. Jedná se o získávání zpětných odkazů (tzv. backlinků) na váš web z jiných stránek. Umístíte-li odkaz na váš e-shop na důvěryhodné a relevantní stránky, zvýšíte tak mimojiné povědomí o vaší značce a váš web získá vyšší autoritu. To ve výsledku může vést ke zlepšení pozic ve vyhledávání. Zároveň díky linkbuildingu můžete získat nové zákazníky. Pamatujte na to, že vyšší úspěch získáte v případě, že své odkazy budete umisťovat na takové weby, které přímo souvisí s vaším produktem nebo službou. 

          Možnosti pro linkbuilding jsou například: PR články, příspěvky v diskuzních fórech či aktivity na sociálních sítích.

        4. Technické záležitosti pro uživatelsky příznivé prostředí

          Pro lepší umístění ve výsledcích vyhledávání je zapotřebí pracovat také s technickými záležitostmi e-shopů. Nastavíte-li totiž svůj e-shop tak, aby byl uživatelsky přívětivý, budou se k vám zákazníci rádi vracet a váš e-shop doporučovat i dalším. 

          Pro zaručený úspěch zajistěte průchodnost svého e-shopu pro roboty vyhledávače. Pomocí nichž totiž vyhledávače mohou správně indexovat a procházet váš e-shop. Docílíte toho např. interním prolinkováním nebo použitím souboru robot.txt. Jím můžete nastavit, které stránky robotovi zpřístupníte a které ne. 

          Dále věnujte pozornost především rychlosti načítání stránek a s ním související minimalizaci velikosti obrázků a optimalizaci kódu, zabezpečení e-shopu, sitemap (seznam všech stránek na vašem e-shopu), který usnadňuje vyhledávačům indexaci vašich stránek. V neposlední řadě ověřte svůj e-shop v Google Search Console. Potvrdíte tak vlastnictví e-shopu a získáte přístup k užitečným informacím o vašem SEO výkonu.
        5. Responzivní design pro získání lepší konkurenceschopnosti
          Nákupy přes mobilní telefon jsou již naprosto nedílnou součástí našich životů. Proto je nesmírně důležité, aby byl váš e-shop responzivní. Ne každý e-shop však tuto možnost nabízí. Předběhněte svou konkurenci a už si nenechte uniknout žádného zákazníka. Nabídněte každému možnost prohlédnout si váš e-shop kdykoli a kdekoli.
Antee icon (1).pngChcete-li získat více informací o aktuálních trendech v obchodování přes internet, přečtěte si náš článek Trendy v e-commerce 2023.
Antee - blog_seo.jpg

Je důležité si uvědomit, že umístění na předních příčkách nedosáhnete se svým e-shopem hned. Správné nastavení SEO pro e-shopy je dlouhodobý proces, které vyžaduje trpělivost a čas. Čekání a potřebná péče se vám ovšem vyplatí.

Rádi vám s vaším e-shopem a jeho optimalizací poradíme. Prohlédněte si naši nabídku e-shopových řešení a sjednejte si s námi schůzku, v rámci které se společně podíváme, jak vám můžeme pomoci, aby vám váš e-shop přinášel vytoužené zákazníky a s nimi i vysoké zisky.

Získat nezávaznou konzultaci

 


Pravidelně pro vás sledujeme novinky nejen ze světa online marketingu. Chcete být v obraze a o těchto novinkách dostávat informace do své emailové schránky?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru