Jste vlastníkem e-shopu nebo o jeho založení teprve uvažujete? Chcete, aby vám váš e-shop skutečně vydělával? Pak musíte zajistit, aby byl váš e-shop na předních příčkách ve vyhledávačích. A my vám nyní ukážeme několik praktických rad, jak toho dosáhnout.
Protože ten, kdo je vidět, má mnohem větší šanci na úspěch. Tím, že se váš e-shop bude zobrazovat uživatelům na předních příčkách ve vyhledávačích, získáte:
To jsou všechno opravdu skvělé důvody, proč věnovat velkou pozornost optimalizaci pro vyhledávače (SEO - Search Engine Optimalization).
Co je to SEO a co je základem jeho úspěchu, se můžete dočíst v našem starším článku Jak se dostat na přední příčky ve vyhledávačích. Nyní se pojďme podívat na 5 nejzásadnějších způsobů, jak dosáhnout předních příček, které platí zejména pro e-shopy.
Linkbuilding se řadí mezi klíčové techniky SEO. Jedná se o získávání zpětných odkazů (tzv. backlinků) na váš web z jiných stránek. Umístíte-li odkaz na váš e-shop na důvěryhodné a relevantní stránky, zvýšíte tak mimojiné povědomí o vaší značce a váš web získá vyšší autoritu. To ve výsledku může vést ke zlepšení pozic ve vyhledávání. Zároveň díky linkbuildingu můžete získat nové zákazníky. Pamatujte na to, že vyšší úspěch získáte v případě, že své odkazy budete umisťovat na takové weby, které přímo souvisí s vaším produktem nebo službou.
Možnosti pro linkbuilding jsou například: PR články, příspěvky v diskuzních fórech či aktivity na sociálních sítích.
Pro lepší umístění ve výsledcích vyhledávání je zapotřebí pracovat také s technickými záležitostmi e-shopů. Nastavíte-li totiž svůj e-shop tak, aby byl uživatelsky přívětivý, budou se k vám zákazníci rádi vracet a váš e-shop doporučovat i dalším.
Pro zaručený úspěch zajistěte průchodnost svého e-shopu pro roboty vyhledávače. Pomocí nichž totiž vyhledávače mohou správně indexovat a procházet váš e-shop. Docílíte toho např. interním prolinkováním nebo použitím souboru robot.txt. Jím můžete nastavit, které stránky robotovi zpřístupníte a které ne.
Dále věnujte pozornost především rychlosti načítání stránek a s ním související minimalizaci velikosti obrázků a optimalizaci kódu, zabezpečení e-shopu, sitemap (seznam všech stránek na vašem e-shopu), který usnadňuje vyhledávačům indexaci vašich stránek. V neposlední řadě ověřte svůj e-shop v Google Search Console. Potvrdíte tak vlastnictví e-shopu a získáte přístup k užitečným informacím o vašem SEO výkonu.Je důležité si uvědomit, že umístění na předních příčkách nedosáhnete se svým e-shopem hned. Správné nastavení SEO pro e-shopy je dlouhodobý proces, které vyžaduje trpělivost a čas. Čekání a potřebná péče se vám ovšem vyplatí.
Rádi vám s vaším e-shopem a jeho optimalizací poradíme. Prohlédněte si naši nabídku e-shopových řešení a sjednejte si s námi schůzku, v rámci které se společně podíváme, jak vám můžeme pomoci, aby vám váš e-shop přinášel vytoužené zákazníky a s nimi i vysoké zisky.
Pravidelně pro vás sledujeme novinky nejen ze světa online marketingu. Chcete být v obraze a o těchto novinkách dostávat informace do své emailové schránky?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru
Realizujeme rozsáhlé i základní webové projekty a prezentace. Našim klientům pomáháme na internetu VYDĚLÁVAT.