Drobečková navigace

Úvod > Blog > Jak se dostat na přední příčky ve vyhledávačích

Jak se dostat na přední příčky ve vyhledávačích



Být první ve vyhledávačích je častým slibem vykutálených obchodníků. Pokud jste četli náš první článek (anebo za sebou máte Digitální garáž od Googlu), víte, že je to hloupost. Respektive být nahoře ve vyhledávačích není všespásné.

Vyšplhat nahoru ve výpisu vyhledávání vám pomůže Search Engine Marketing (SEM) neboli marketing vyhledávačů.

Na první příčky vás dostanou 2 způsoby:

1. SEO (Search Engine Optimization)

Neboli optimalizace pro vyhledávače. Je to způsob, jak se organicky, přirozeně ukazovat ve vyhledávačích. A tento způsob funguje i bez reklam! Dobrých výsledků docílíte třeba tak, že tvoříte skvělý obsah, který mají vyhledávače rádi – třeba píšete úspěšný blog, publikujete články.

Výsledek pak může vypadat takto:

SEO (Search Engine Optimization)

2. PPC (pay-per-click)

Znamená doslova platba za kliknutí (na váš web). V tomto případě jde o placenou reklamu.

Výsledek pak vypadá následovně:

PPC (pay-per-click)

Pojďme si teď o SEO a PPC (o dvou klíčových pojmech online marketingu) povědět více.

SEO

SEO je přirozený způsob, jak se organicky vyšplhat na přední příčky ve vyhledávačích, a to díky relevantnímu dobrému (textovému) obsahu. Na jaké pozici konkrétní web bude, vyhodnocují takzvaní indexovací roboti. Ti zohledňují kolem 150 parametrů. Uživatelsky z nich ale ovlivníme jen zlomek.

SEO pak představuje způsob dlouhodobého marketingu. Díky správným krokům pak bude mít web stabilní pozici ve vyhledávačích. Je to ale běh na dlouhou trať. Systematické práci musíte věnovat měsíce, ne-li roky. A hlavně v ní nepolevovat.

V příštím článku vám o jednotlivých technikách povíme více. Anebo si o nich můžeme popovídat pobavit osobně či online.

Každopádně platí: pokud vám někdo slibuje, že zdarma a bez práce budete na předních příčkách, nevěřte mu. Pravděpodobně nemá o fungování SEO příliš velké povědomí.

PPC

Pokud toužíte být ve výpisu vyhledávání rychle na předních pozicích, můžete investovat do PPC reklamy. Ani tento placený způsob ale neznamená stoprocentní úspěch. A hlavně si jím nekoupíte přízeň lidí – nedonutíte zákazníka, aby dokončil objednávku nebo poptal vaši službu.

PPC je nicméně zajímavou a relevantní součástí SEO. Může jít ruku v ruce s dobrým obsahem a váš web podpořit, aby se na první pozice dostal rychleji. Krom toho jde i o samotnou podobu webovek, na které placené reklamy směřují.

Jiným slovy: pokud budete mít dobře nastavené PPC reklamy, ale špatný web, tak se investice nebude rentovat a mine se účinkem. Proto je dobré jednotlivé kroky správně zkombinovat. Pro začátek pomůže samostatná analýza webu a rozhovor.

Pokud o investici do webu a online reklamy uvažujete a bavíte se s obchodníkem, ptejte se ho na následující:

  • Jakým způsobem a jakou marketingovou technikou výsledků dosáhnete?
  • Kolik to bude skutečně stát?
  • Můžete mi ukázat výsledky z jiného podobného webu?
  • Za jak dlouho se výsledek projeví?
  • Jaké klienty máte, jak mají staré weby, jak dlouho fungují?
  • V jakých oborech se vyznáte? Co víte o mne a o mém oboru?
  • Jak budete s webem pracovat? Kolik to bude stát?

Když přijde řeč na SEO, můžete otázky rozšířit:

  • Jak obejdete bezmála 150 faktorů indexovacích robotů Google, Seznamu atd. (většinu nám neznámých a neovlivnitelných) a případnou aukci (u placené reklamy), aby se můj web zobrazil na prvních místech v rámci SEO?
  • Jak může můj web porazit konkurenci, která je násobně větší, do propagace dává miliony a SEO a PPC dělá už několik let?

Odpovědi by vám měly napovědět, zda obchodník ví, o čem mluví. A pokud k tématu máte jakékoli dotazy, náš e-mail marketing@antee.cz je vám k dispozici.