Být první ve vyhledávačích je častým slibem vykutálených obchodníků. Pokud jste četli náš první článek (anebo za sebou máte Digitální garáž od Googlu), víte, že je to hloupost. Respektive být nahoře ve vyhledávačích není všespásné.
Vyšplhat nahoru ve výpisu vyhledávání vám pomůže Search Engine Marketing (SEM) neboli marketing vyhledávačů.
Na první příčky vás dostanou 2 způsoby:
Neboli optimalizace pro vyhledávače. Je to způsob, jak se organicky, přirozeně ukazovat ve vyhledávačích. A tento způsob funguje i bez reklam! Dobrých výsledků docílíte třeba tak, že tvoříte skvělý obsah, který mají vyhledávače rádi – třeba píšete úspěšný blog, publikujete články.
Znamená doslova platba za kliknutí (na váš web). V tomto případě jde o placenou reklamu.
Pojďme si teď o SEO a PPC (o dvou klíčových pojmech online marketingu) povědět více.
SEO je přirozený způsob, jak se organicky vyšplhat na přední příčky ve vyhledávačích, a to díky relevantnímu dobrému (textovému) obsahu. Na jaké pozici konkrétní web bude, vyhodnocují takzvaní indexovací roboti. Ti zohledňují kolem 150 parametrů. Uživatelsky z nich ale ovlivníme jen zlomek.
SEO pak představuje způsob dlouhodobého marketingu. Díky správným krokům pak bude mít web stabilní pozici ve vyhledávačích. Je to ale běh na dlouhou trať. Systematické práci musíte věnovat měsíce, ne-li roky. A hlavně v ní nepolevovat.
V příštím článku vám o jednotlivých technikách povíme více. Anebo si o nich můžeme popovídat pobavit osobně či online.
Každopádně platí: pokud vám někdo slibuje, že zdarma a bez práce budete na předních příčkách, nevěřte mu. Pravděpodobně nemá o fungování SEO příliš velké povědomí.
Pokud toužíte být ve výpisu vyhledávání rychle na předních pozicích, můžete investovat do PPC reklamy. Ani tento placený způsob ale neznamená stoprocentní úspěch. A hlavně si jím nekoupíte přízeň lidí – nedonutíte zákazníka, aby dokončil objednávku nebo poptal vaši službu.
PPC je nicméně zajímavou a relevantní součástí SEO. Může jít ruku v ruce s dobrým obsahem a váš web podpořit, aby se na první pozice dostal rychleji. Krom toho jde i o samotnou podobu webovek, na které placené reklamy směřují.
Jiným slovy: pokud budete mít dobře nastavené PPC reklamy, ale špatný web, tak se investice nebude rentovat a mine se účinkem. Proto je dobré jednotlivé kroky správně zkombinovat. Pro začátek pomůže samostatná analýza webu a rozhovor.
Odpovědi by vám měly napovědět, zda obchodník ví, o čem mluví. A pokud k tématu máte jakékoli dotazy, náš e-mail marketing@antee.cz je vám k dispozici.
Realizujeme rozsáhlé i základní webové projekty a prezentace. Našim klientům pomáháme na internetu VYDĚLÁVAT.