Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Jak se dostat na přední příčky ve vyhledávačích

Jak se dostat na přední příčky ve vyhledávačích



Být na první pozici ve vyhledávačích je cílem každého podnikatele, resp. každé webové stránky. Přední příčky totiž zaručují větší viditelnost, vyšší návštěvnost a v neposlední řadě i větší konverze. Dostat se na přední příčky ovšem není tak úplně snadné.

Vyšplhat se nahoru ve výpisu vyhledávání vám pomůže Search Engine Marketing (SEM), neboli marketing vyhledávačů. SEM se skládá ze dvou hlavních částí, kterými jsou SEO a PPC. Pojďme se nyní podívat, co si pod jednotlivými pojmy představit.

1. SEO (Search Engine Optimization)

SEO neboli optimalizace webových stránek využívá organických metod k dosažení lepších výsledků ve vyhledávání a zvyšuje viditelnost samotného webu. V rámci SEO sledujeme několik faktorů, mezi které patří například: 

  • kvalitní obsah
  • správně zvolená klíčová slova
  • zpětné odkazy na váš web
  • technická stránka webu

SEO představuje způsob dlouhodobého marketingu, který vyžaduje trpělivost a poměrně mnoho času na dosažení skvělých výsledků. Důvodem je kromě velké konkurence také skutečnost, že vyhledávače musí pravidelně kontrolovat a indexovat webové stránky, aby mohly poskytovat aktuální výsledky. Pro dosažení skvělých výsledků je tedy zapotřebí především značná vytrvalost. Jen tak totiž budete neustále posouvat své stránky na vyšší pozice. 

Výsledek pak může vypadat takto:

SEO (Search Engine Optimization)

2. PPC (pay-per-click)

PPC znamená doslova platba za kliknutí. Již z názvu je tedy patrné, že se jedná o placenou reklamu. V rámci PPC platíte pouze za každé kliknutí na svou reklamu, která se zobrazuje na předních pozicích ve vyhledávačích. Jedná se o poměrně rychlý způsob, jak dosáhnout lepší viditelnosti, a to nejen ve vyhledávačích, ale také na sociálních sítích. 

Hlavní výhody PPC 

  • Okamžitá viditelnost
  • Ovlivnění pozice (Určení ceny za proklik udává výši pozice ve vyhledávání.)
  • Přesné cílení (dle věku, zájmů, pohlaví, demografických údajů...)
  • Kontrola nákladů (nastavení denního rozpočtu i ceny za kliknutí)
  • Flexibilita (jednoduchá správa kampaní, snadné úprava i okamžité zastavení)
  • Měřitelné výsledky (počet kliknutí, výše útraty, počet konverzí…)

PPC je vysoce efektivním nástrojem pro získání nových zákazníků a zvýšení povědomí o vaší značce.

Výsledek pak vypadá následovně:

PPC (pay-per-click)

Chcete-li dosáhnout opravdu těch nejlepších výsledků doporučujeme využít kombinaci obou výše zmíněných nástrojů. Můžete mít totiž zaplacené ty nejdražší reklamy, ale nebude-li váš web optimalizován a nastaven tak, aby byl pro potenciální zákazníky opravdu lákavý, přední příčky vyhledávání zůstanou i nadále vzdálené. 

Dostat se na přední příčky ve vyhledávání není snadný úkol. Pro začátek je vhodné využít naší nabídky samostatné analýzy webu

Máte-li jakékoli dotazy k tomuto tématu, obraťte se na nás. Jsme připraveni vám zodpovědět veškeré vaše dotazy a pomoci vám se zviditelnit.