Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Klíčové ukazatele výkonnosti: Měřte a zvyšujte úspěch vašeho podnikání

Klíčové ukazatele výkonnosti: Měřte a zvyšujte úspěch vašeho podnikání



KPI.jpg

Jako majitelé e-shopů zajisté řešíte jejich úspěšnost. Ke zjištění skutečného stavu výkonnosti vašeho e-shopu slouží tzv. KPI, neboli klíčové ukazatele úspěchu. Zajímá-li vás, co vše se pod KPI skrývá a jak pro vás mohou být přínosné, čtěte dále.

Co jsou to KPI?

KPI (Key Performance Indicator) jsou klíčové ukazatele výkonnosti. Jedná se o velice důležité metriky, díky nimž můžete měřit a hodnotit skutečnou výkonnost vašeho e-shopu.

Antee icon (1).png

Proč je důležité věnovat KPI pozornost?

Díky jednotlivým ukazatelům se dozvíte, jak na tom váš e-shop skutečně je. Objevíte jeho slabé stránky, s nimiž dál můžete pracovat. Na základě výsledků monitorování svého e-shopu pak snadněji optimalizujete jeho výkonnost a dosáhnete větších úspěchů.

Jaká nejefektivnější KPI doporučujeme pro e-shopy?

  1. Měření návštěvnosti

    Zvyšte návštěvnost svého e-shopu.
    Jedná se o klíčový ukazatel úspěšnosti vašeho e-shopu. Kromě samotného měření počtu návštěvníků na vašem e-shopu touto metrikou měříme také chování návštěvníků. Sledujeme, jak dlouho setrvávají na vašem e-shopu, o které stránky mají zájem, z jakého odkazu na váš e-shop přišli, a také zda-li se jedná o opakovanou návštěvu vašeho e-shopu. 

    Díky měření počtu návštěvníků a sledování jejich chování můžeme v rámci následné optimalizace e-shopu upravovat např. obsah, aby byl pro návštěvníky zajímavější, upravovat můžeme také produktové stránky. Samozřejmě můžeme také mnohem lépe cílit jednotlivé reklamy.

  2. Konverzní poměr
    Zvyšte své tržby.
    Konverzní poměr znamená, že dokážeme přesně určit, kolik návštěvníků vašeho e-shopu se proměnilo v zákazníky a uskutečnilo na vašem e-shopu nákup. U konverzního poměru platí pravidlo, že čím vyšší výsledek je, tím je váš e-shop výkonnější.
    Zvýšení konverzního poměru dosáhneme např. vytvořením kvalitnějšího obsahu, zjednodušením nákupního procesu a celkově vytvořením přívětivějšího prostředí e-shopu.
  3. Průměrná hodnota objednávky

    Zvyšte své zisky na jedné objednávce.
    Sledováním průměrné hodnoty objednávky ještě lépe pochopíte chování svých zákazníků. Zjistíte, jakou částku u vás utratí jeden zákazník za sledované období. Čím vyšší hodnotu vypočítáte, tím jsou nákupy na vašem e-shopu výnosnější.
    Existuje mnoho způsobů, jak průměrnou hodnotu objednávky zvýšit. Základem je nabídnout zákazníkům lákavé nabídky, jako jsou akční sety, doprava zdarma, slevové akce apod.

  4. Míra opakovaných nákupů
    Udržte si své stávající zákazníky.
    Sledujte, jak často se na váš e-shop vracejí vaši zákazníci. Opakované nákupy jsou zárukou toho, že vám vaši zákazníci věří. Pamatujte, že udržení stávajících zákazníků je pro vás mnohem méně nákladné než získávání nových zákazníků, které navíc trvá delší dobu.
    Nabídněte svým zákazníkům například personalizované nabídky. Důležité je udržovat s nimi také pravidelnou komunikaci a dát jim najevo, že o nich víte a vážíte si jich. Využijte k tomu newslettery, perfektní zákaznickou podporu nebo třeba věrnostní program pro pravidelné zákazníky.
    Podrobněji o personalizovaných nabídkách jsme se zmiňovali v článku Trendy v e-commerce 2023.

Bez Google Analytics 4 to nejde

Eshop_tlačítko_klávesnice.jpg

Nový analytický nástroj od Google, tzv. GA4 vám umožňuje nastavit a především sledovat nejrůznější KPI, které jsou důležité pro dosažení těch největších úspěchů v marketingu.

Pomocí GA4:

  • Nastavte své cíle a konverze.
  • Sledujte chování návštěvníků na svém e-shopu.
  • Získávejte cenná data pro optimalizaci svého e-shopu. 
  • Analyzujte výkonnost svého e-shopu.

Poradíme vám, jak správně vyhodnocovat jednotlivé KPI tak, abyste mohli efektivněji řídit své podnikání a dosáhli jste maximálních úspěchů. Naši specialisté pro vás identifikují ty nejvhodnější ukazatele výkonnosti a pomohou vám vytvořit strategii pro jejich sledování a následnou optimalizaci vašeho e-shopu. Kontaktujte nás ještě dnes a sjednejte si s námi schůzku. Společně přivedeme váš e-shop k těm největším úspěchům.


Pravidelně pro vás sledujeme novinky nejen ze světa online marketingu. Chcete být v obraze a o těchto novinkách dostávat informace do své emailové schránky?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru