E-mail marketing (někdy také e-mailing) patří mezi nejlépe cílené nástroje, které ve své marketingové strategii můžete využít. E-mail marketing je označení pro cílené rozesílání e-mailových zpráv danému seznamu adresátů. Prostřednictvím efektivního e-mail marketingu můžete budovat svou značku, prohlubovat vztah se zákazníky a propagovat své služby či produkty.
V dnešní době sociálních sítí se možná může zdát komunikace prostřednictvím e-mailu jako zastaralá. Ale opak je pravdou. Ze statistik vyplývá, že e-mailovou adresu mají po celém světě zřízenou miliardy lidí. A i díky tomu je e-mail stále nejrozšířenější cestou, jak spolu lidé mohou na dálku komunikovat. Mimo to má e-mail marketing mnoho výhod:
Podrobněji se o těchto výhodách dočtete na stránce věnované naší nové službě E-mail marketing.
Praktické tipy, jak na úspěšný a maximálně efektivní e-mail marketing:
Tone of voice je to, o čem byste měli přemýšlet ještě před tím, než svůj e-mail začnete psát. Tone of voice, neboli tón komunikace, případně tonalita značky, je přesně tím, čím se odlišujete od konkurence a vaše cílová skupina vás díky němu zaručeně pozná. Díky správně použitému tone of voice navážete s cílovou skupinou snadněji kontakt a přimějete ji k požadované akci (kliknutí na odkaz, nákup apod.).
Předmět rozhoduje o tom, zdali příjemce e-mail vůbec otevře. Dejte si tedy záležet, aby byl poutavý, srozumitelný a bezchybný. S výjimkou cílených chyb, které musí být ovšem použity a vymyšleny opravdu chytře, aby nekazily celkový dojem e-mailu, ale naopak mu přidaly na osobitosti a autentičnosti. Po přečtení předmětu musí příjemce opravdu vždy vědět, co je obsahem vašeho e-mailu.
Oslovení jménem hned na začátku e-mailu vzbudí v příjemci pocit sounáležitosti a důvěry. Personalizace e-mailu je cesta k úspěchu. Využijte toho.
Kvalitní obsah s jasnou strukturou je klíčem k úspěšné komunikaci a dosažení cílů e-mailové kampaně. Zákazník musí ihned pochopit, proč mu e-mail posíláte a jaký přínos z jeho přečtení bude mít. Zvýšíte tak šanci na úspěšné konverze. Text čleňte do odstavců, využívejte nadpisy a nezapomeňte ani na tématický obrázek. Myslete také na to, že text e-mailu nesmí být příliš dlouhý. Nebojte se svěřit text marketingových e-mailu zkušeným copywriterům.
Informace o odesílateli podpoří důvěryhodnost odesílaného e-mailu. Chcete-li dosáhnout naprosté transparentnosti, vložte do podpisu jméno někoho z vašeho týmu spolu s možností kontaktování.
Možnost odhlášení z odběru je povinností z hlediska GDPR, který musí každý marketingový e-mail obsahovat.
Je vaše cílová skupina tvořena více skupinami? Vytvořte si z nich pro rozesílání hromadných e-mailů několik menších segmentů. Ty mohou být rozděleny podle geografických údajů, zaměření, již uskutečněných nákupů apod. Myslete na to, že ne všechny ve vaší databázi kontaktů zajímá stejný obsah a sdělení. Zasílejte svým kontaktům pouze taková sdělení, která je skutečně zajímají. Zvýšíte tak značně šance na uskutečnění takové aktivity, kterou po příjemcích e-mailu chcete (nákup, kliknutí na odkaz…). A velkou měrou snížíte riziko toho, že váš e-mail bude považován za spam.
Automatizací e-mailů získáte skvělý způsob, jak nejen ušetřit svůj čas, ale také možnost odeslat e-mail cílové skupině v tu pravou chvíli. Automatizace nespočívá pouze v nastavení automaticky rozesílaných e-mailů např. o uvítání na vašem e-shopu, o přijetí objednávky, nedokončeném nákupu apod. Automatizací je myšleno také odložené odeslání. Připravte si obsah e-mailu kdykoli, kdy máte čas. Jeho odeslání si ale načasujte podle toho, která denní doba je pro určený obsah a cílovou skupinu nejvhodnější. Šance na to, že příjemce e-mail zaznamená a otevře ho, v ideálním případě provede i požadovanou konverzi, tím značně roste.
Výzva k akci. To je vlastně z pohledu marketingu to nejdůležitější, co v e-mailové zprávě příjemcům sdělujete. CTA představuje nejčastěji tlačítko či odkaz, kterým příjemce vybízíte k aktivitě. Tato aktivita musí být vždy v souladu s cílem e-mailové kampaně. CTA musí být nepřehlédnutelné, originální a zcela srozumitelné. Musí také odkazovat na důvěryhodné místo na internetu.
Dnes už má e-mail v mobilu opravdu téměř každý. A mnohdy bývá mobilní zařízení tím prvním, na kterém si nově příchozí e-maily zobrazujeme. Myslete tedy na to, aby se váš e-mail správně zobrazoval také na mobilech. V opačném případě příjemce váš e-mail smaže ještě dříve, než ho stačí bezchybně zobrazit na počítači.
Pravidelné sledování výsledků a následná optimalizace platí pro všechny marketingové nástroje. E-mail marketing není výjimkou. Pouze pravidelným sledováním kampaní a jejich optimalizací docílíte těch nejlepších výsledků a vaše e-maily tak budou plnit svůj účel.
Transakční e-maily jsou ty, které chodí často automaticky a setkávají se s nimi všichni vaši zákazníci. Jsou to ty e-maily, které obsahují potvrzení objednávky, informace o stavu objednávky, poděkování za nákup apod. Transakční e-maily jsou často psány velice stroze, bez nápadu a většina firem zapomíná na to, že i tyto zprávy mohou být pojaty originálně a poutavě, a mohou se tak stát skutečně efektivním nástrojem pro online marketing. Věnujte jim pozornost a naplno využijte jejich potenciál k budování vztahu s vašimi zákazníky.
E-mail marketing je tím, co dodá vaší marketingové strategii osobní komunikační kanál umožňující budovat s vašimi stávajícími i potenciálními zákazníky skutečně dlouhodobé vztahy. Oslovte svou cílovou skupinu prostřednictvím zcela personalizovaného nástroje, kterým e-mail marketing opravdu je.
Právě pro vás zavádíme novou službu e-mail marketingu. Využijte jedinečné příležitosti a buďte mezi prvními, kdo si naši službu objedná.
Realizujeme rozsáhlé i základní webové projekty a prezentace. Našim klientům pomáháme na internetu VYDĚLÁVAT.