Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Registrace do firemních katalogů: Má význam i v roce 2024?

Registrace do firemních katalogů: Má význam i v roce 2024?



Registrace do katalogu

Firemní katalogy slouží jako online databáze firem shromažďující základní informace (název, adresa, kontakt…). Registrací do katalogů se pak rozumí zapisování těchto informací do nich. Cílem registrace je jednoznačně zviditelnění firmy v online prostředí a snazší vyhledávání relevantních informací.

Jak zápis ve firemním katalogu může vypadat?

Na Google takto:

Zápis na Google

Na Firmy.cz takto:

Zápis na firmy.cz.jpg

Jaký měla registrace do katalogů význam dříve?

V minulosti byly zápisy v katalozích považovány za jedny z prvotních zpětných odkazů (odkazů na váš web z jiných míst na internetu). Tím značně zvyšovaly viditelnost daného webu a jejich význam byl tedy z hlediska online marketingu znatelně vyšší než je tomu dnes.

Má tedy ještě dnes registrace do katalogů smysl?

Ano i ne. Vyhledávače dnes sledují především kvalitu zpětných odkazů. Ovšem ne každý odkaz, v našem případě z firemního katalogu, je natolik hodnotný, aby ovlivnil pozici vašich stránek ve výsledcích vyhledávání. Proto je zapotřebí zvážit, do kterého firemního katalogu se vyplatí registrovat.
Pro reklamy obecně platí, že je důležité umisťovat je tam, kde je nejvíce lidí. To platí i pro firemní katalogy. Z pohledu marketingu je jednoznačně nejvýznamnější registrovat se na Firemní profil Google (Google Business Profile) a na Firmy.cz od Seznamu.

Výhody registrace na Google Business Profile

  • Ihned zobrazuje veškeré vámi vyplněné informace o vaší firmě.
  • Při zadání vaší značky (brandu) do vyhledávače zaujmou výsledky vyhledávání velký prostor, takže je vaše firma opravdu vidět.
  • Obsahuje také recenze, což při kladném hodnocení zvyšuje vaši důvěryhodnost.

Výhody registrace na Firmy.cz

  • Díky propojení s aplikací Mapy.cz je vaše firma ještě lépe dohledatelná.
  • Obsahují reference, které zvyšují vaši důvěryhodnost a spolehlivost.

V neposlední řadě myslete také na to, že samotná registrace do firemního katalogu vám žádný velký efekt z hlediska viditelnosti v online prostředí a zvýšení konverzí nepřinese. Nicméně pokud vaše webové stránky neobsahují žádné cenné odkazy, jsou odkazy z firemních katalogů dobrým začátkem, jak s odkazy na svém webu začít pracovat.
Také je důležité, aby registrace do katalogu byla součástí propracované marketingové strategie, konkrétně součástí SEO - optimalizace pro vyhledávače SEO, na které se v ANTEE specializujeme. 

Rozhodujete-li se, zdali a do jakého firemního katalogu svůj podnik registrovat, nechte si poradit od specialistů, kteří firemní katalogy znají a dokáží právě pro váš obor vybrat takový katalog, který bude z hlediska vašeho marketingu tím nejefektivnějším. V ANTEE máme těchto specialistů hned několik. 

Obraťte se na naše marketingové specialisty ještě dnes.