Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Jak ovlivňuje GDPR e-mail marketing?

Jak ovlivňuje GDPR e-mail marketing?



Emailing GDPR

O službě e-mail marketingu jako efektivním nástroji marketingu jsme se podrobněji zmiňovali v předešlém článku Základy e-mail marketingu: Oslovujte zákazníky efektivně. Víte ovšem, že e-mail marketing podléhá poměrně přísným pravidlům ohledně ochrany osobních údajů?

6 kroků vedoucích k dodržení GDPR v e-mail marketingu

Jak dělat e-mail marketing, aby byl pro váš marketing maximálně přínosný a zároveň v souladu s GDPR?

1. Databázi kontaktů tvořte pečlivě.

GDPR ovlivnilo e-mail marketing do značné míry pozitivně. Díky ochraně osobních údajů už totiž není jiná možnost, než vytvářet svou databázi kontaktů opravdu pečlivě a pouze na základě vědomého souhlasu dotyčného. V praxi to znamená, že e-maily můžete posílat jen těm, kteří o ně mají zájem, s vaší firmou už se setkali a mají s ní v mnohých případech i první zkušenost. To vám dává jedinečnou možnost své e-maily dokonale cílit a personalizovat, čímž maximálně zvyšujete efektivitu e-mail marketingu.

2. Nové kontakty do databáze získávejte oficiální cestou.

Do své databáze kontaktů, můžete přidat pouze toho, kdo s tím vyloženě souhlasí. Dotyčný vám musí udělit souhlas dobrovolně a aktivně. Využijte k tomu např. tlačítka pro odběr newsletteru na vašich stránkách nebo udělení souhlasu s posíláním obchodních sdělení během nákupu. Pamatujte na to, že souhlas se zasíláním marketingových e-mailů musí mít svůj vlastní checkbox (zaškrtávací políčko) a musí být tak oddělen od souhlasu se zpracováním osobních údajů.

TIP: Pro zvýšení ochrany můžete využít i tzv. double opt-in. Double opt-in zajišťuje, že např. po přihlášení k odběru newsletterů přijde zákazníkovi na e-mailovou adresu e-mail s odkazem, na který je nutné kliknout pro úspěšné dokončení. Double opt-in tedy chrání zákazníky před tím, aby se prostřednictvím jejich e-mailové adresy přihlásil k odběru někdo cizí.

3. Osobní údaje uchovávejte v databázi jen po nezbytně nutnou dobu.

Je tedy zapotřebí svou databázi kontaktů pravidelně aktualizovat. Své kontakty byste měli získávat pouze na omezenou dobu. Jejich uchovávání po dlouhé roky může vést k porušení GDPR. Využívejte tedy kontakty pouze k tomu účelu, ke kterému jste je získali. Aktualizací kontaktů navíc docílíte toho, že budete vždy oslovovat v rámci e-mail marketingu ty, kteří o to skutečně stojí a je u nich tedy reálně vyšší šance na úspěšné konverze.

4. Umožněte souhlas se zasíláním marketingových e-mailů kdykoli odvolat.

Příjemci musí mít možnost kdykoli svůj souhlas odvolat. Proto každý marketingový e-mail musí obsahovat tuto možnost. Pamatujte také na to, že odvolání souhlasu musí být opravdu jednoduché. Nejčastěji je k tomu využíván krátký text s odkazem v patičce e-mailu.

5. Uchovávejte osobní údaje bezpečně.

Zaměřte se na to, aby veškerá vámi nashromážděná data byla chráněna proti krádeži a případnému zneužití. Své databáze kontaktů nikomu nesdílejte ani jinak nešiřte. Zajistěte veškerá technická opatření vedoucí k ochraně dat vašich zákazníků.

6. Buďte skutečně transparentní.

V neposlední řadě myslete na to, že musíte všechny, jejichž osobní údaje máte k dispozici, informovat o tom, kdo bude jejich data uchovávat, které údaje si ukládáte, za jakým účelem a kdy budou smazány. Díky tomu zvýšíte u všech příjemců svou důvěryhodnost a oni tak získají jistotu, že jsou u vás jejich osobní údaje v bezpečí. Tyto informace umístěte do Zásad zpracování osobních údajů v patičce vašeho webu. Odkaz na tyto zásady pak vložte také do formuláře pro udělení souhlasu se zasíláním e-mailů.

Antee icon (1).png

Náš tip:

Emailing GDPRSlyšeli jste již o tzv. oprávněném zájmu? Jedná se o případy, kdy lze zasílat obchodní sdělení i bez udělení výslovného souhlasu. Oprávněný zájem se týká těch zákazníků, které chcete oslovit v rámci remarketingu. Tedy těch, kteří u vás již nakoupili a vy je chcete přimět k dalšímu nákupu.

Musíte jim ovšem nabízet služby a produkty podobné těm, které u vás už v minulosti nakoupili

Nezapomeňte také na to, že i v případě oprávněného zájmu musí mít zákazník možnost ještě před odesláním prvního obchodního e-mailu vyslovit svůj nesouhlas se zasíláním.

E-mail marketing je skutečně efektivním nástrojem pro váš marketing. Dodržování GDPR je zákonnou povinností, která ale pro váš e-mail marketing může být zároveň příležitostí pro budování důvěrného vztahu se zákazníky. Jen je potřeba vědět, jak na to. Využijte našich služeb a letitých zkušeností a dovolte, abychom váš e-mail marketing spravovali právě my.

V ANTEE za vás totiž vše ohledně e-mail marketingu a GDPR rádi vyřešíme.

V rámci naší nové služby E-mail marketing nabízíme svým zákazníkům také dodržování GDPR.

Objednejte si naši službu E-mail marketingu ještě dnes a zajistěte si tak efektivní e-mailový marketing v souladu s GDPR.