Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Jaké jsou nové možnosti rozšíření reklam Google Ads?

Jaké jsou nové možnosti rozšíření reklam Google Ads?



Depositphotos_60056609_XL.jpgSpolečnost Google neustále pracuje na tom, aby úspěšnost vašich reklam v rámci Google Ads byla co nejvyšší. Proto vám přináší novinku týkající se rozšíření reklam. My v Antee veškeré novinky neustále sledujeme, a tak vám nyní rádi představíme, o co konkrétně se jedná.

Google nově umožňuje svým uživatelům nahrávat k textovým reklamám také obrázky. Podle prvních průzkumů je zcela zřejmé, že vhodně zvolené obrázky zvyšují proklikovost reklam o více než 40%.

Proč přidávat obrázky do textových reklam?

Kromě již zmíněného zvýšení úspěšnosti vaší reklamy s sebou přináší vložení grafického prvku do reklamy i řadu dalších výhod:. 

      1. Vizuální přitažlivost:Zajímavý obrázek upoutá pozornost vyhledávajících mnohem rychleji než pouhý text.
      2. Větší důvěryhodnost:Kvalitní a relevantní obrázek vám pomůže zvýšit důvěryhodnost vaší značky nebo služby. Ukažte např. váš produkt v reálném použití, potenciální zákazníci to zajisté ocení.
      3. Lepší přenesení informací:Obrázkem rychleji a mnohem lépe sdělíte potřebné informace. Ukažte přesně, jak váš produkt vypadá. Zákazník si utvoří mnohem lepší představu o nabízeném zboží a bude se moci snadněji pro vaši značku rozhodnout.
      4. Přesnější oslovení cílové skupiny:Přizpůsobte obrázek přímo jí a získejte tak ještě větší šanci na úspěšné oslovení.
      5. Odlišení od konkurence:
        V neposlední řadě vám obrázek pomůže odlišit se od konkurence. Poutavá grafika zaujme zákazníka natolik, že si vás již nikdy s konkurencí nesplete.

Může obrázky v Google Ads nahrávat každý? 

Abyste mohli využívat toto nové rozšíření reklam v Google Ads, musíte splňovat několik podmínek, které Google určuje. Patří mezi ně:

  • Aktivní účet minimálně 90 dní
  • Aktivní kampaně a textové reklamy, za které minimálně 28 dní platíte
  • Dodržovat veškeré zásady nastavené společností Google.

Jaké obrázky mohu nahrávat? 

  • Google zcela upřednostňuje čtvercové obrázky, přičemž ideální rozlišení je 1200 x 1200 pixelů.
Antee icon (1).pngTIP: Máte-li obdélníkový obrázek, můžete ho v rámci nastavení vyříznout na požadovaný formát.

Doporučujeme nahrávat své vlastní obrázky, které preferuje i samotný Google. Pro každou kampaň je vhodné nahrát alespoň 4 různé obrázky, které pak Google náhodně generuje. Pro nahrání obrázků k jednotlivým kampaním můžete využít také dynamických obrázků. Tedy těch, které již máte na své domovské stránce. Této možnosti využijte v případě, že nemáte žádné jiné kvalitní obrázky, které by pro reklamu byly vhodné. 

Chcete-li se dozvědět ještě více informací o tom, jaké obrázky nahrávat, navštivte Centrum zásad Google Ads. 

7 tipů, jak vybrat ten nejlepší obrázek

Výběru obrázku věnujte stejnou pozornost jako tvorbě textu pro reklamu. Přinášíme vám tipy, jak na to:

    1. Relevance: Vyjádřete jasně, co nabízíte a co zákazník najde na vaší stránce. Obrázky by měly korespondovat s vašimi klíčovými slovy.
    2. Kvalita: Vyberte pouze takový obrázek, který má vysokou kvalitu. Získáte tak na důvěryhodnosti.
    3. Poutavost: Využijte barev, kontrastů. Odlište se od ostatních obrázků, kterých je internet plný. Zaujměte naprostou originalitou.
    4. Focal point: Focal point představuje středový bod obrázku. Zvolte obrázek s takovým středovým bodem, který ihned zaujme.
    5. Copyright: Ujistěte se, že pro svou reklamu využíváte pouze takové obrázky, k nimž vlastníte odpovídající autorská práva.
    6. Minimum textu: Doporučujeme využívat obrázky bez jakéhokoli textu. Je-li užití textu v obrázku nezbytné, minimalizujte ho na nejnižší možnou míru.
    7. Testy: Testujte a zkoušejte stále dokola. Podobně jako jsme zmiňovali u nastavení PPC kampaní, i u nastavování obrázků v nich je potřeba neustálého porovnávání různých obrázků a jejich výkonu. Jedině tak dosáhnete těch nejlepších výsledků.

Depositphotos_160060756_XL.jpgJe ovšem důležité si uvědomit, že pro každý produkt či službu je vhodný jiný typ reklamy. Zatímco pro některý produkt je vhodná textová reklama spolu s grafickým prvkem, pro jiný bude vhodnější využití pouze textové reklamy. Záleží především na typu produktu či služby a cílové skupině. Nejste-li si jisti, jaký je ten správný typ reklamy právě pro vás, obraťte se na naše odborné konzultanty. Jsou odborníky v online marketingu a dokáží skvěle posoudit vhodnost reklam přímo pro vás. 


Pravidelně pro vás sledujeme novinky nejen ze světa online marketingu. Chcete být v obraze a o těchto novinkách dostávat informace do své emailové schránky?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru