Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Meta: povinnost uvádět příjemce a plátce reklamy

Meta: povinnost uvádět příjemce a plátce reklamy



Společnost Meta (Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp) umožňuje od 5. června 2023 u reklamy zadávat jméno osoby nebo organizace, která z reklamy profituje (příjemce). Stejně tak je možné zadat jméno osoby či název organizace, která za reklamu platí (plátce). Tato možnost se ovšem mění v povinnost.

Doplňte povinné informace do všech reklam

články Antee.jpgOd 10. července 2023 je uvedení těchto údajů povinné, a to pro všechny, kteří svými reklamami cílí na EU a její přidružená území. Pokud tyto údaje neuvedete, nebude možné reklamu zveřejnit.

Tyto informace se však nebudou zobrazovat u samotné reklamy nebo v kanálu příspěvků. Informace se zpřístupní v Meta knihovně reklam, a to po dobu jednoho roku od posledního zobrazení. Tyto nově povinně zveřejňované informace nebudou mít vliv na způsob doručování reklam, jejich cenu, nabídky, kontrolu ani dostupnost funkcí.

Koho uvést jako příjemce a plátce

Jako příjemce reklamy uveďte osobu či organizaci, jejímž jménem je reklama prezentována.

Plátcem reklamy je ta osoba či organizace, která za reklamu zaplatila, může se jednat o stejnou osobu či organizaci, jako u příjemce reklamy.

  • Jestliže jako jednotlivec propagujete nějaký produkt, službu či osobu, jako příjemce reklamy můžete uvést název výrobku, služby nebo jméno propagované osoby, a jako plátce reklamy uveďte své jméno.
  • Pokud jste firma, která si své reklamy spravuje a platí sama, jako příjemce i plátce můžete uvést tutéž osobu či organizaci.
  • Jestliže jste dceřiná společnost, jako příjemce reklamy napište název vaší společnosti a jako plátce uveďte svou mateřskou společnost.

Pamatujte, že stále platí pravidlo, že za dodržování všech platných zákonů a předpisů dané země nese odpovědnost inzerent reklamy.

Jak příjemce a plátce zadat

články Antee (1).jpgPři sestavování reklamy a cílení na Evropskou unii vám Meta zobrazí výzvu k zadání příjemce a plátce reklamy. Ty můžete vybrat buď ze seznamu posledních 10 použitých příjemců a plátců, nebo si vyberete z možností, které Meta už dříve ověřila. Jestliže ani v jednom seznamu nenajdete, co hledáte, můžete příjemce a plátce dopsat ručně.

Při zadávání naleznete zaškrtávací políčko “Platí jiná organizace nebo osoba”, kde můžete nastavit jiného plátce a jiného příjemce reklamy.

Pokud si nevíte s nastavením vašich reklam v rámci společnosti Meta rady, neváhejte nás kontaktovat, se vším vám rádi poradíme.