Společnost Meta (Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp) umožňuje od 5. června 2023 u reklamy zadávat jméno osoby nebo organizace, která z reklamy profituje (příjemce). Stejně tak je možné zadat jméno osoby či název organizace, která za reklamu platí (plátce). Tato možnost se ovšem mění v povinnost.
Od 10. července 2023 je uvedení těchto údajů povinné, a to pro všechny, kteří svými reklamami cílí na EU a její přidružená území. Pokud tyto údaje neuvedete, nebude možné reklamu zveřejnit.
Tyto informace se však nebudou zobrazovat u samotné reklamy nebo v kanálu příspěvků. Informace se zpřístupní v Meta knihovně reklam, a to po dobu jednoho roku od posledního zobrazení. Tyto nově povinně zveřejňované informace nebudou mít vliv na způsob doručování reklam, jejich cenu, nabídky, kontrolu ani dostupnost funkcí.
Jako příjemce reklamy uveďte osobu či organizaci, jejímž jménem je reklama prezentována.
Plátcem reklamy je ta osoba či organizace, která za reklamu zaplatila, může se jednat o stejnou osobu či organizaci, jako u příjemce reklamy.
Pamatujte, že stále platí pravidlo, že za dodržování všech platných zákonů a předpisů dané země nese odpovědnost inzerent reklamy.
Při sestavování reklamy a cílení na Evropskou unii vám Meta zobrazí výzvu k zadání příjemce a plátce reklamy. Ty můžete vybrat buď ze seznamu posledních 10 použitých příjemců a plátců, nebo si vyberete z možností, které Meta už dříve ověřila. Jestliže ani v jednom seznamu nenajdete, co hledáte, můžete příjemce a plátce dopsat ručně.
Při zadávání naleznete zaškrtávací políčko “Platí jiná organizace nebo osoba”, kde můžete nastavit jiného plátce a jiného příjemce reklamy.
Pokud si nevíte s nastavením vašich reklam v rámci společnosti Meta rady, neváhejte nás kontaktovat, se vším vám rádi poradíme.
Realizujeme rozsáhlé i základní webové projekty a prezentace. Našim klientům pomáháme na internetu VYDĚLÁVAT.