Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Novinky ze Sklik Expert fóra 2023

Novinky ze Sklik Expert fóra 2023



Sklik Expert fórum 2023

marketing.jpgNa počátku června proběhla v Praze konference týkající se novinek v Seznam Sklik. Jak víte, Sklik je jednou z platforem, které si zákazníci volí pro umístění svých PPC kampaní. Je tedy zřejmé, že jsme museli být u toho! Přinášíme vám nyní krátký přehled toho nejzajímavějšího, co během konference zaznělo.

Program byl velice nabitý a opravdu obohacující, kromě již zmíněných novinek v systému Sklik byla pozornost věnována také trendům v online marketingu a mnohým technologickým výzvám.

Ještě relevantnější vyhledávání na Seznamu než dosud

1. Zjištění záměru uživatele

Seznam nedávno nasadil nové úpravy, které mají za cíl poskytnout uživatelům ty nejlepší výsledky vyhledávání. Při těchto úpravách vychází ze záměru uživatelů, tedy z toho, co uživatel při vyhledávání očekává za odpovědi. Zjištění záměru je stěžejní pro zobrazení nejrelevantnějších výsledků a uspokojení potřeb uživatele. Výsledkem nasazení novinek je vznik těch nejlepších stránek s odpověďmi (SERP - Search Engine Result Page). Jak vytvořit dokonalé SERP se můžeme podívat v článku Recept na SERP.

2.  Small-e-czech (čti smolíček)

Další vylepšením vyhledávání je použití neuronové sítě, neboli systém small-e-czech. Jedná se o síť, které dokáže řešit úlohy v českém jazyce. Je zjištěno, že díky systému Small-e-czech se podařilo zlepšit výsledky vyhledávání o 4%. Jak Sma-ll-e-czech funguje a další podrobnosti se dočtete v článku s názvem Seznam.cz zveřejňuje neuronovou síť.

Praktické příklady táhnou

Je zřejmé, že praktické příklady vždy zaujmou nejvíce. Proto v rámci konference zazněly také 2 případové studie.

1. Jak se buduje značka v praxi

Jak si vybudovat brand a upevnit místo na trhu bylo ukázáno na příkladu firmy Golden Gate (prodej a investice drahých kovů). Bylo poukázáno na to, jak je nesmírně důležité správné načasování a také vyhodnocování kampaní.

2.  Co jsou Memory Metrics a proč se vyplatí je sledovat

Tato případová studie firmy Pickerly (marketingová agentura) ukázala, jak z pozice marketingových specialistů poznat, zdali se investice do reklamy vyplatila či nikoli.

Žhavá novinka: Lookalike už i na Seznamu

vyhledávání.jpgPřímo během Sklik Expert fóra byla spuštěna nejžhavější novinka Seznamu. Jedná se o nové sklikové cílení Lookalike směřující na publikum, které se chová podobně jako návštěvníci vašich stránek. Toto cílení je důležité zejména v dnešní době, kdy se všichni chystáme na budoucí období bez cookies. Více o Lookalike se dozvíte v tomto článku.

Na závěr celé konference byly představeny SKLIK novinky, které budou v brzké době spuštěny. Za všechny uveďme ty nejzajímavější:

  • Vylepšení importu z Google Ads
  • Podrobnější statistiky Zboží.cz
  • Zpřesnění měření konverzí

Jak je vidět, Seznam.cz chce svým uživatelům poskytnout opravdu ty nejrelevantnější výsledky vyhledávání a dělá pro to maximum. My v ANTEE novinky nejen od Seznam SKLIK neustále sledujeme a poskytujeme tak svým zákazníkům ten nejlepší přehled pro jejich marketing. Chcete-li se dozvědět více, kontaktujte některého z našich odborných konzultantů.

Kontaktovat odborného konzultanta