Měření návštěvnosti webu je pro každého provozovatele webu velice důležité, jelikož analyzuje, jak lidé dané stránky používají a jakou úroveň zájmu o ně mají. Existuje více možností, jak zjistit návštěvnost webu a sledovat ji. V následujícím článku si představíme některé z nich.
Google Analytics 4
Nejčastější nástroj pro měření a zjištění návštěvnosti webu je Google Analytics 4. Společnost Google poskytuje svůj výkonný analytický nástroj zcela zdarma. Google Analytics 4 umožňuje vidět detailní statistiky o návštěvnosti webových stránek. Jestliže hledáte způsob, jak zjistit návštěvnost svého webu nebo jak zjistit návštěvnost cizího webu, je tento nástroj správnou volbou. Díky používání Google Analytics snadno zjistíte návštěvnost stránek, můžete také sledovat počet návštěvníků, jejich chování na stránce, zdroje jejich příchodu na stránku, konverzní míry a mnoho dalších informací. Pro návštěvnost stránek je možné monitorovat seznamy všech návštěvníků a sledovat jejich chování.
Mohlo by vás zajímat
Přečtěte si náš článek Průvodce reporty v Google Analytics 4.
Online nástroje pro sledování návštěvnosti webu
Další možností, jak zjistit návštěvnost webu, je použití online nástrojů a služeb, které analyzují návštěvnost webových stránek. Mezi oblíbené nástroje patří například Crazy Egg, Kissmetrics, MATOMO (dříve PIWIK) nebo SEMrush. Tyto nástroje umí vyhodnotit detailní statistiky o návštěvnosti stránky a umožňují provozovatelům efektivně sledovat chování návštěvníků na stránce.
Crazy Egg
Crazy Egg je analytická platforma ke sledování a optimalizování chování návštěvníků webových stránek. Díky získaným přehledům můžete zlepšit uživatelský zážitek, zvýšit míru konverze i svůj hospodářský výsledek. Snadněji pochopíte, jakým způsobem se zákazníci pohybují na vašem webu, díky čemuž můžete provést rychlé změny, které budou mít následně přímý dopad na zvýšení vašich tržeb.
Kissmetrics
Data, kteráj sou důležitá pro měření návštěvností webu, vám pomůže získat také Kissmetrics.
Ten vám dokáže odpovědět například na tyto otázky:
- Jak zjistit návštěvnost stránek?
- Které marketingové kampaně přivádějí nejaktivnější zákazníky?
- Jak si vedou vaše různé vstupní stránky?
- Které vyhledávací dotazy přinášejí vaší firmě největší tržby?
Smartlook
Dalším efektivním nástrojem je Smartlook, který svou vysokou míru efektivity získává díky sběru vazby a sledování uživatelského chování na jednom místě. Jedná se o český analytický nástroj, který vám umožní mimojiné komunikovat přímo s vašimi uživateli, a díky tomu můžete získat cenné postřehy pro další optimalizaci vašeho webu.
SEMrush
V neposlední řadě lze získat data na platformě SEMrush. Jedná se o platformu pro správu online viditelnosti a obsahový marketing. SEMrush umožňuje marketingovým profesionálům vytvářet, spravovat a měřit kampaně napříč všemi kanály, aby se zlepšila jejich online viditelnost.
Pomocníci pro UX výzkumy
V ANTEEE k UX výzkumům a analýzám používáme nástroje Hotjar nebo MS Clarity. Poskytují informace o tom, jak uživatelé interagují s webovou stránkou. Sledují chování uživatelů na webu, jako jsou kliknutí, posouvání a pohyby myší. Používají sledovací kód, který je vložen do HTML kódu webové stránky. Nástroje nabízí několik užitečných funkcí:
- Heatmapy: Automaticky generují heatmapy pro všechny stránky webu. Ukazují, kam uživatelé klikají, co ignorují a jak daleko se posunují na stránce.
- Záznamy relací: Zachycují relace uživatelů na webu a umožňují sledovat, jak se pohybují, co dělají a kde se tzv. zasekávají.
- Insights: MS Clarity navíc poskytuje podrobné analýzy chování uživatelů, které nám pomáhají optimalizovat uživatelskou zkušenost.
Sledování návštěvnosti webu je pro jejich provozovatele nezbytnou součástí celého procesu tvorby stránek. Jen díky sledování návštěvnosti lze zajistit optimalizaci webové stránky a zlepšení uživatelského zážitku.
Sledování návštěvnosti webu je dnes snadné díky dostupnosti široké škály nástrojů a služeb, které umožňují snadný sběr a analýzu dat. My v ANTEE s těmito nástroji pracujeme každý den, což nám umožňuje jejich rychlé a efektivní ovládání. Svěřte měření návštěvnosti našim specialistům a získejte přesné a podrobné informace, které vám pomohou maximalizovat výkon vaší webové stránky.