Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Průvodce reporty v Google Analytics 4: Zvyšte úspěchy svého byznysu na maximum

Průvodce reporty v Google Analytics 4: Zvyšte úspěchy svého byznysu na maximum



Google Analytics

V minulém článku Měřením konverzí k úspěšnému podnikání jsme vám představili důležitost měření konverzí a také to, jaké nástroje k měření využíváme my v ANTEE. Jedním z nejpoužívanějších nástrojů je Google Analytics 4. Pojďme se nyní na tento analytický nástroj od Google podívat podrobněji.

Nabízíme vám několik praktických tipů, jak pracovat s reporty v Google Analytics 4 tak, abyste co nejlépe porozuměli chování návštěvníků vašeho webu či e-shopu. Díky těmto cenným informacím máte možnost přizpůsobit své marketingové strategie potřebám vaši cílové skupiny. To vám umožní zvýšit míru úspěšnosti jednotlivých kampaní, přísun nových zákazníků, zvýšení zisků a celkový růst vašeho podnikání.

Antee icon (1).png

Co je to report v Google Analytics 4?

Reportem (česky přehledem) se v Google Analytics 4 rozumí pohled na vybraná data související s daným reportem. Těmito daty jsou např. informace o návštěvnosti a chování uživatelů na vašich webových stránkách.

Google Analytics nabízí dva typy přehledů:

Díky analýze získaných dat můžete následně optimalizovat svou strategii a snadněji tak dosáhnout svých marketingových cílů.

Jaké jsou obecné zásady pro práci s reporty v Google Analytics 4?

1. Definujte si své cíle a ujasněte si, pomocí jakých klíčových výkonnostních ukazatelů (KPI) je budete měřit.

Co chcete prostřednictvím Google Analytics 4 opravdu sledovat? Které ukazatele vám k tomu mohou dopomoci?

2. Seznamte se s přednastavenými reporty, které vám Google Analytics 4 nabízí.

Víte například, co se skrývá pod reporty o akvizici, zapojení, událostech atd.?

3. Vytvořte si vlastní personifikované reporty a dashboardy.

Víte, že si jednotlivé reporty můžete personifikovat dle vlastních potřeb? Který z reportů potřebujete skutečně sledovat? A jaké metriky jsou pro vás nejdůležitější?

4. Segmentujte svou cílovou skupinu.

Můžete své cílové publikum rozdělit do menších skupin, např. podle demografických údajů? Udělejte to. Můžete pak své kampaně daleko lépe cílit a získaná data tak budou mnohem přínosnější.

5. Pravidelně kontrolujte a analyzujte data.

Jak se vyvíjí vaše KPI? Jaké faktory mohou mít vliv na změny ve výkonu vašeho webu?

Přehledy GA4Google Analytics 4 má mnoho funkcí, které umožňují komplexní analýzu chování návštěvníků webu. My se dnes zaměříme na reporty (přehledy), které se zobrazí pomocí záložky Přehledy v levém sloupci.

Po kliknutí na Přehledy se vám zobrazí Snímek přehledů, Přehled v reálném čase a řada předdefinovaných přehledů. Všichni, kteří mají přístup k vašemu účtu v Google Analytics, vidí v levé části stejné přehledy.

Reports in Google Analytics

Přehledy GA4Jako první se vám po kliknutí na Přehledy zobrazí Snímek přehledů.

Tento přehled vám zobrazuje výběr dat ze všech rubrik za určité období. Toto období si můžete měnit pomocí kalendáře vpravo nahoře.

Podobně jako Snímek přehledů, tak i záložka V reálném čase nabízí přehled toho, co se na našich stránkách děje v posledních 30 minutách. Vidíme např. kdo naše stránky navštívil, jaké proběhly události apod.

V Google Analytics jsou rozděleny tzv. Životní cykly do 3 skupin: Akvizice, Zapojení a Zpeněžení. U každé skupiny naleznete vlastní přehled reportů.

životni cykly GA4

1. Akvizice (zdroje návštěvnosti)

Graf v tomto přehledu vám jako jediný ukazuje skutečný vývoj návštěvnosti.

Akvizice uživatelů

V tomto přehledu zjistíte, odkud k vám zákazníci skutečně přicházejí a jaký zdroj návštěvnosti vám přináší nejvíce objednávek. Akvizice uživatelů přináší přehledy týkající se těch návštěvníků, kteří přišli na váš web či e-shop úplně poprvé

Zobrazit si zde můžete také relace se zapojením, u nichž je od Google nastavený limit 10 vteřin. Znamená to tedy, že se jedná o návštěvy, které trvaly déle než 10 vteřin, nebo během nich proběhla konverze. My v ANTEE vám nastavujeme 20 vteřin. 10 vteřin je totiž podle nás poměrně krátká doba na to rozhodnout, zdali se uživatel již nějak angažoval.

Akvizice návštěvnosti

Přehled, v němž jsou zobrazeni jak návštěvníci, kteří váš web navštívili poprvé, tak i ti, kteří se k vám alespoň jednou vrátili.

Chcete např. vidět přehled pro všechny vaše kampaně, v nichž platíte za každý proklik, tzv. google / cpc? Právě Akvizice návštěvnosti je tím správným místem, kde se to dozvíte. Vyberte v levém sloupci Relace - zdroj/médium a poté do řádku Hledat napište “google / cpc”. Tím si zobrazíte data o vašich kampaních.

Pro ještě podrobnější informace využijte sekundární dimenzi. Tu nastavíte pomocí tlačítka “+” v levém sloupci.

Akvizice návštěvnosti sekundární dimenze

Do řádku Vyhledat položky pak zadejte “kampaň relace”. Tím se vám ukáží data o počtu návštěv pro jednotlivé kampaně, získáte také data o relacích se zapojením, tedy o návštěvách, během nichž návštěvník nějakým způsobem projevil svou aktivitu (kliknutí, vyplnění formuláře apod.)

2. Zapojení

Záložka Zapojení představuje report, v němž můžete podrobně sledovat angažovanost návštěvníků webu.

Víte třeba, že v tomto reportu můžete získat mimo jiné také informace o vašich tržbách z prodeje?

Tento přehled získáte na záložce Události, kde si do pole Hledat zadáte slovo “purchase” (objednávka). Poté pomocí tlačítka “+” v levém sloupci označíte jako zdroj návštěvnosti “relace - zdroj/médium” a získáte tak jedinečný přehled o tom, která z kampaní vám přinesla nejvyšší tržby a která naopak nejnižší a je potřeba ji nějakým způsobem optimalizovat.

Události GA4Na přehledu Konverze si můžete zobrazit ty události, které jste si označili za konverze.

Nejčastější konverzí bývá zpravidla dokončení objednávky. Proto i zde si můžete ještě podrobněji prohlédnout např. veškerá data o objednávkách. Zobrazíte si je stejně jako v přehledu Události, viz obrázek nahoře. Pomocí filtru zjistíte, odkud k vám přišlo nejvíce návštěvníků, kteří dokončili objednávku a jak vysoké tyto objednávky byly.

3. Zpeněžení

V rubrice Zpeněžení vás bude zajisté zajímat report Nákupy elektronického obchodu. Tento report je velice přínosný z toho důvodu, že v něm vidíte detailní data jednotlivých položek ve vašem internetovém obchodě. Vidíte, kolikrát byla daná položka zobrazena, kolikrát ji zákazníci nakoupili a jaká byla celková tržba za tuto položku.

Google Analytics 4 obsahuje ještě mnohem více reportů a dat, která mohou být skutečně efektivním pomocníkem pro dokonalou optimalizaci vašich marketingových kampaní. Chcete se o reportech v Google Analytics 4 dozvědět více? Pak si můžete stáhnout záznam z našeho webináře Jak pracovat s GA4, ve kterém náš marketingový specialista představoval celou škálu reportů a přikládal k nim i užitečné tipy, jak s nimi pracovat.

Volíte raději cestu osobní konzultace, v rámci níž vám naši specialisté poradí, jak pracovat s reporty, které jsou užitečné přímo pro váš byznys? Pak není nic jednoduššího, než si s námi sjednat ještě dnes bezplatnou konzultaci.