Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Marketingové strategie pro e-shopy: Cesta k vašemu růstu

Marketingové strategie pro e-shopy: Cesta k vašemu růstu



Webinář, online konference.jpg
Prodáváte na internetu a toužíte po větším počtu objednávek a tím vyšším zisku z prodeje? Máme pro vás řešení. Vybrali jsme pro vás 10 nejúčinnějších marketingových strategií, které vašemu e-shopu zajistí opravdový růst.

Jak zvolit správnou marketingovou strategii?

Aby vaše marketingové strategie byly opravdu efektivní, je zapotřebí brát při jejich výběru ohled na velikost vaší firmy a na cílovou skupinu, na kterou budou vaše kampaně cílit. Díky zohlednění velikosti firmy poznáte své finanční možnosti a budete vědět, s jakými výhodami, které s sebou velikost právě vaší firmy nese, můžete v rámci online marketingu pracovat. Přesnou analýzou cílové skupiny pak máte možnost nastavit své marketingové strategie přesně tak, aby byly pro danou skupinu opravdu lákavé a oslovili co nejšiřší okruh. 

Tímto způsobem zvýšíte svou konkurenceschopnost a získáte klíč k dlouhodobému úspěchu.

10 marketingových strategií pro e-shopy

 

    1. SEO optimalizace

      Zajistěte si viditelnost e-shopu ve výsledcích vyhledávání. Jen ten, kdo je vidět, je opravdu úspěšný. Proto v rámci SEO optimalizace tvořte kvalitní, relevantní a hodnotný obsah, který odpovídá potřebám vaší cílové skupiny. Kvalitní obsah má totiž tendenci získat více pozornosti a objevovat se tak na vyšších pozicích ve vyhledávači. K tomu jsou také nezbytná relevantní klíčová slova, která lidé zadávají do vyhledávačů. Použijte klíčová slova ve svých nadpisech, titulcích a meta popiscích a váš e-shop bude snadno dohledatelný. 

      Nezapomínejte také na to, že stále více lidí nakupuje prostřednictvím mobilních telefonů, proto je nezbytné, aby byl váš e-shop responzivní, tedy aby se správně zobrazoval nejen na počítači, ale také v mobilních telefonech a tabletech.
    2. E-mailingový marketing

      Zvyšte angažovanost svých zákazníků, nabídněte jim přesně to, po čem touží. Jedině tak můžete zvýšit své zisky. Je vaše cílová skupina různorodá a vy byste ji dokázali s přehledem rozdělit na více malých skupin, které jsou od sebe navzájem odlišné? Výborně. Využijte toho ve svém e-mailingovém marketingu. Vytvořte ve své e-mailové databázi segmenty na základě předešlých nákupů, věku, demografických údajů apod. Díky tomu pak můžete každé skupině posílat relevantní e-maily a nabídky, a zajistit si tak větší šanci, že zákazníci na vaše e-maily budou reagovat. 

      Budete-li navíc posílat personalizované e-maily, zvýšíte pravděpodobnost, že své zákazníky povzbudíte k akci (nákupu, odpovědi na váš e-mail…).

    3. Sociální média

      Jděte svým zákazníkům naproti a buďte tam, kde jsou oni. Sociální sítě jsou pro váš marketing důležité, a to zejména díky vytvoření dokonalého prostoru pro interakci s vašimi zákazníky. Chatujte s nimi, reagujte na jejich komentáře. Dejte jim zkrátka vědět, že jste jim nadosah. Než ovšem umístíte reklamy na všechny existující platformy, zjistěte si, kde se nachází vaše cílová skupina. Neplýtvejte svůj čas tam, kde nikoho oslovit nemůžete. 

      Dejte si práci s vytvořením poutavého a originálního obsahu na sociální sítě. Vyplatí se vám to. Myslete přitom na to, že každá sociální síť je jiná. Jiné příspěvky budete umisťovat na Facebook, který je využíván zejména mladší generací, a jiné na LinkedIn, který je považován za profesionální síť. 

      TIP: Zapojte do své marketingové strategie také videa a upoutejte tak pozornost zákazníků. K publikaci videí využijte třeba i vlastní Youtube kanál.

    4. Retargeting reklamy

      Oslovte ty, kteří už váš e-shop navštívili. A značně tak zvyšte šance na úspěšné konverze. Retargeting (remarketing) označuje znovuzacílení vašich reklam na ty, kteří už nějakým způsobem v minulosti projevili zájem o vaše produkty či služby. Je téměř pravidlem, že návštěvníci neprovedou požadovanou akci hned při první návštěvě vašeho e-shopu. Proto je retargeting tolik důležitý. Využívá totiž souborů cookies, díky nimž můžete sledovat chování návštěvníků a cíleně jim pak nabízet vaši reklamu na jiných webech. Tím je přilákáte zpět na váš e-shop. 

      Chcete-li posunout svou marketingovou strategii ještě dále, zapojte do ní tzv. dynamický retargeting. Tedy silně personalizovaný retargeting, který nabízí návštěvníkům konkrétní produkt či službu, kterou si v minulosti na vašem e-shopu prohlíželi. Zvýšíte tak šanci, že návštěvník dokončí vámi požadovanou akci

    5. A/B testování

      Zjistěte v praxi, co je pro dosažení vašich marketingových cílů nejlepší. Objektivně posuzujte, co má pozitivní vliv na výkonnost vašich kampaní. 

      Testování je základem úspěchu každého marketingu. Jen díky testování můžete opravdu zjistit, co je pro váš e-shop tím nejlepším. A/B testování vám umožňuje testování dvou a více variant e-shopu, reklamních kampaní, nebo třeba jen některých prvků (nadpisy, obrázky apod.). V praxi to vypadá pak takto. Vytvoříte více variant toho, co chcete na svém e-shopu změnit. Každé skupině návštěvníků pak zobrazujete něco jiného. Následně sledujete, která z variant dosahuje lepších výsledků (např. vyšší konverzní míru, nižší míru opouštění stránky…). Zlepšujte neustále své marketingové aktivity a dosahujte tak snadněji svých cílů.
    6. Influencer marketing

      Affiliate marketing.jpgZvyšte povědomí o vašem brandu. Oslovujte ještě širší okruh lidí. Influenceři oslovují mnohdy opravdu významnou část společnosti. Po tom vy jako obchodníci toužíte také. Spojte tedy svůj marketing s některým z vlivných influencerů a rozšiřte povědomí o vaší značce. 

      Pečlivě vybírejte, s kým navážete spolupráci. Je důležité vybírat si takového influencera, který je vám a vašemu byznysu blízký. Musí zastávat stejné hodnoty, jeho publikum musí být alespoň zčásti podobné vaší cílové skupině, v neposlední řadě musí být opravdu důvěryhodný a musí mít skutečný vliv na své sledující. Výhodné je také spolupracovat s lokálními influencery. Tedy s těmi, kteří mají vliv ve vašem regionu. Zvýšíte pak ještě více šance na získání nových zákazníků.
    7. Odborný obsah a blog

      Nabídněte svým zákazníkům více než samotné produkty. Vybudujte v nich povědomí o tom, že jste skutečnými odborníky. Díky odborným článkům na svém blogu nebo na jiných webech vzbudíte v návštěvnících dojem, že nejste pouhými prodejci, ale dokážete také poradit, vysvětlit a poskytnout zajímavé tipy. Publikováním relevantních a odborných textů zvýšíte důvěru návštěvníků ve vás, a tím také pravděpodobnost jejich opakované návštěvy. 

      Odborné články mají také značný vliv na SEO. Díky pravidelnému zvěřejňování článků s množstvím klíčových slov se zlepší také vaše pozice ve vyhledávačích.
    8. Partnerské programy a affiliate marketing

      Rozšiřte dosah svého marketingového úsilí. Navažte spolupráci s dalšími partnery. Ta spočívá v propagaci vašeho produktu či služby na stránkách vašeho partnera (web, sociální sítě…). Vy tím získáte tedy jedinečnou příležitost oslovit mnohem širší okruh potenciálních zákazníků. Partnerské programy často probíhají formou affiliate (provizního) marketingu. To znamená, že svému partnerovi platíte předem dohodnutou provizi za každý nákup, který se uskuteční díky jeho propagaci. 

      Kromě vyšších šancí na úspěšné konverze mají partnerské programy ještě jednu nesmírnou výhodou. Platíte totiž pouze za uskutečněné konverze, tzn. že investice do této marketingové strategie jsou obvykle návratné.
    9. Zákaznické recenze a hodnocení

      Buďte pro své zákazníky zcela transparentní a usnadněte jim cestu k dokončení nákupu. Recenze těch, kteří již mají osobní zkušenost s vaším produktem nebo službou, vám k tomu pomohou. Potenciální zákazníci skrze hodnocení získávají cenné informace a váš e-shop se tak stává mnohem důvěryhodnějším. A právě důvěra ve vás je klíčová pro úspěšné konverze. 

      Budujte se svými zákazníky důvěryhodné vztahy a staňte se pro ně spolehlivým e-shopem.

    10. Vylepšený zákaznický servis
      Buďte svým zákazníkům k dispozici v reálném čase. Získejte spokojené zákazníky, kteří se k vám budou rádi vracet. K tomu pomůže také vlastní live chat, který je dnes již téměř samozřejmostí. Je ovšem potřeba myslet na to, aby zasílání odpovědí na všechny zprávy bylo opravdu rychlé. Chcete-li dosáhnout ještě větší spokojenosti vašich zákazníků, zachovejte si v online prostředí osobní přístup ke každému zákazníkovi. Oslovujte je jménem, věnujte pozornost individuálním potřebám. Uvidíte, že zákazníci se u vás budou cítit velice dobře a budou se rádi vracet.

Košík - eshop.jpgSprávně zvolené marketingové strategie a jejich pravidelné inovace jsou klíčové pro úspěch vašeho e-shopu. Chcete-li mít opravdu jistotu, že jste zvolili ty nejlepší strategie, díky nimž budete mít mnoho spokojených zákazníků, kteří u vás budou nakupovat pravidelně, svěřte svůj marketing nám. Sjednejte si s námi schůzku ještě dnes a společně zjistíme, jaké řešení je právě pro vás tím nejlepším.


Pravidelně pro vás sledujeme novinky nejen ze světa online marketingu. Chcete být v obraze a o těchto novinkách dostávat informace do své emailové schránky?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru