Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Efektivní produkce obsahu a AI

Efektivní produkce obsahu a AI



V digitálním světě je produkce obsahu nezbytným prvkem úspěšného marketingu. Jak obsah vytvořit tak, aby byl efektivní a oslovil cílovou skupinu co nejlépe? V tomto článku se podíváme na několik klíčových informací, strategie, plánování, ale i na to, jak si usnadnit práci pomocí umělé inteligence. 

Formy obsahu

V online světě si dnes nevystačíme s pouhým článkem nebo textovou reklamou. Možnosti jsou daleko rozsáhlejší, využít můžeme například loga, bannery, infografiky, tutoriály, webináře, newslettery, fotogalerie či e-booky. V poslední době se těší velké oblibě zejména videa a podcasty.

Jak na to?

Tvorbě obsahu věnujte velkou pozornost, ač se to nezdá, jeho realizace je velice nákladná. Promyslete si proto s rozvahou, jakému obsahu se chcete věnovat, kam ho budete umisťovat, kdo se o celý proces postará a jaké náklady je potřeba vynaložit (finanční i kapacitní). Pověřte content manažera, který bude představovat hlavního komunikátora a dohlížet na celý proces realizace a publikace obsahu. Měl by komunikovat se všemi zainteresovanými, připravovat pečlivě plán a dbát na jeho dodržování, předvídat, jaký bude mít obsah úspěch či neúspěch a spolehlivě se přizpůsobovat trhu.

Stanovte si:

  1. marketingovou strategii
  2. rozpočet a jeho definici
  3. témata a jejich priority
  1. komunikační kanály
  2. pracovníky
  3. zodpovědnosti

Řiďte se svou strategií

Stanovte si strategii tvorby a publikace obsahu dle svých firemních cílů. Snažte se co nejvíce obsahu umístit na vlastní platformy. Sociální sítě jsou určitě dobrým komunikačním kanálem, nicméně nám nepatří a o svůj obsah můžeme kdykoli přijít. Proto se určitě zaměřte na obsah na svých webových stránkách minimálně ve formě textu.

See think do care

Známý model “SEE THINK DO CARE” nám pomáhá k vytvoření marketingové strategie a určuje, v jakou dobu a komu obsah dodávat.

SEE

Ve fázi SEE se teprve snažíme zaujmout co největší počet lidí a potenciálních klientů. Do této fáze proto spadají například blogové články, sociální média, videa, ale třeba i PPC kampaně se zaměřením na oslovení co největšího počtu lidí apod.

THINK

V této fázi zákazníci již mají o nějaký produkt zájem a hledají si o něm další potřebné informace. Zde je můžeme zaujmout pomocí newsletterů, recenzí nebo porovnáním produktů.

DO

Zde jsou zákazníci přesvědčeni o koupi produktu a hledají pro ně nejvýhodnější nabídku. Zavolejte jim nebo komunikujte přes live chat na vašem webu a nabídněte jim tu nejlepší možnost koupi, přidat můžete i nějaký dar.

CARE

Klient již zakoupil náš produkt či službu a naším úkolem je si tohoto klienta udržet i nadále. Čerpat můžeme z registrací, historie objednávek, doporučení apod.

Plánujte, plánujte, plánujte

Depositphotos_105672160_XL.jpg

Velice důležitá a často opomíjená součást při tvorbě obsahu. Publikační plán slouží nejen k sepsání a včasné publikaci obsahu, ale také představuje, kdo je za jakou část při tvorbě obsahu zodpovědný a jakým způsobem má postupovat. Vše si zaveďte pečlivě do kalendáře a navažte na lidské zdroje. Pokud nějaký nápad v danou chvíli nevyužijete, nezapomeňte ho mít stále v nějaké studnici nápadů. Co nepoužijete dnes, může se hodit třeba zítra. Obsah plánujte s ohledem na rozpočet a závazky (zda jste na někoho nebo něco vázaní). Tvořte s rozmyslem a hodnotou do budoucna.

Vytvoření obsahu

Obsah je relevantní téměř pro každého správce webové stránky. Dává návštěvníkům potřebné informace, ale zejména se je snaží přesvědčit o koupi. Vhodným popisem produktu, přívětivým obrázkem nebo videotutoriálem se můžete tomuto cíli o něco přiblížit.

E-shopy

Pokud jste správci e-shopu zaměřte se zejména na tyto 3 typy obsahů:

  1. Základní informace - v tomto obsahu poraďte klientovi se zorientovat ve vaší nabídce. Vysvětlete, podle jakých parametrů si má produkt vybrat, umožněte mu porovnání, odkažte ho na FAQ nebo nabídněte recenze.
  2. Výhody produktu - představte klientovi, jaké to bude, až si váš produkt koupí, jaké benefity mu to přinese a poraďte, jak s produktem pracovat (tutoriál).
  1. Pobavení - tento obsah slouží k tomu, aby zákazník u vás nakupoval opakovaně. Upozorněte ho například na novou kolekci, zašlete recepty, které si může vyzkoušet v nakoupeném nádobí od vás nebo uspořádejte soutěž o hodnotné ceny.

Ať už použijete jakýkoliv formát obsahu, nezapomeňte vše důkladně prolinkovat a navést klienty na vaše webové stránky a konkrétní produkty. Pokud si nejste s tvorbou obsahu jisti, neváhejte se na nás obrátit.

AI

Umělá inteligence zažívá v poslední době velký vzrůst a používá jej každá inovativní marketingová firma. Existuje řada nástrojů, která vám může napsat texty pro váš web nebo reklamní kampaň a ušetřit tak spoustu práce. Stačí zadat správně položený úkol, který po umělé inteligenci chcete a do pár vteřin máte výsledek. AI se neustále zdokonaluje, takže je jen otázkou času, kdy bude zcela běžné ji využívat na denní bázi.

Produkce

IMG08899.jpg

Při produkci obsahu si sestavte spolehlivý a pečlivý tým. Lídr týmu by měl znát každou pozici svých podřízených včetně práce, kterou vykonávají, aby byl schopný jejich práci efektivně a splnitelně naplánovat. Zapojte do produkce další specialisty, kteří vám mohou přinést jiné poznatky a věci, na které byste vy sami zapomněli.

Zvolte si také vhodné nástroje, které k organizování a publikaci použijete.

Nezáleží na tom, dostat se hned co nejvýše, ale naopak být schopni konzistentně publikovat kvalitní obsah.

Kam s tím vším obsahem?

Pečlivě si promyslete, kde chcete svůj obsah publikovat. Ať už sestavujete obsah pro své webové stránky, popisky produktu, píšete blogové články, propagujete své služby na sociálních sítích, rozesíláte odběratelům newslettery nebo sestavujete FAQ pro návštěvníky svého webu. Dnešní online svět nabízí řadu možností, tak se nebojte je využít na maximum.