Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Jak sociální sítě ovlivňují nakupování na e-shopech?

Jak sociální sítě ovlivňují nakupování na e-shopech?



Ve světě online obchodu představují dnes sociální sítě mnohem více než místo ke sdílení fotek z rodinných dovolených a vtipných videí. Staly se místem, kde objevujeme nové produkty, zkoumáme recenze a čerpáme inspirace pro naše nákupy.

Pro majitele e-shopů se tak otevírá naprosto fascinující svět možností, jak oslovit a angažovat své zákazníky. Ať už se jedná o cílené reklamy, obsahy s vysokou hodnotou nebo nejrůznější soutěže, využití sociálních sítích k prodeji a propagaci zboží je nezbytnou součástí každé úspěšné strategie.

Chcete se dozvědět více o sledování e-shopů na sociálních sítích a co uživatele jednotlivých platforem motivuje k uskutečnění nákupu? V tomto článku vám také ukážeme, jak tuto dynamiku na sociálních sítích využít k získání nových zákazníků. Čtěte dále.

Sledování e-shopů na sociálních sítích

Dle výzkumu E-commerce study 2023, který agentura Res Solution učinila pro společný projekt Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a agentury Nielsen, sledovala některý z e-shopů na sociálních sítích v roce 2023 téměř polovina dotazovaných, konkrétně 42%.

Sledování e-shopů na sociálních sítích

Jak si vedly jednotlivé platformy?

Jak si vedly jednotlivé platformy?

Překvapením může být fakt, že z přehledu TOP 5 sociálních sítí zcela vypadla platforma X (dříve Twitter), naopak přibyl čím dál více populární Pinterest.

Při sledování e-shopů na sociálních sítích je patrný rozdíl v chování a preferencích mezi různými sledujícími, a to zejména dle věku a pohlaví.

Zatímco mladší generace (15 - 24 let) sleduje nejvíce e-shopy na Instagramu a TikToku, uživatelé ve věku 25 - 34 let dávají přednost sledování svých oblíbených e-shopů především na Facebooku.

Překvapením možná bude také fakt, že mnohem více sledují e-shopy na sociálních sítích ženy než muži. Důvodů může být několik a nelze jednoznačně říci, proč tomu tak je. Jedním z faktorů může být skutečnost, že ženy do určité míry více zaujme vizuální obsah, jako jsou obrázky a videa. A také to, že se ženy častěji než muži angažují v komunitách na sociálních sítích, v nichž se sdílí zkušenosti a tipy.

Tvoří-li vaši cílovou skupinu z větší části ženy, máte téměř jistotu, že je vaše dobře umístěná reklama na sociálních sítích zaujme a ony vámi nabízený produkt zakoupí. Musíte ji ovšem udělat skutečně poutavou.

Chcete s tvorbou atraktivních reklam na sociálních sítích poradit?

Se sociálními sítěmi to umíme, svěřte nám jejich správu.

Motivace k nákupu na sociálních sítích

Chcete prostřednictvím sociálních sítí získávat nové zákazníky a zvyšovat své zisky z prodeje? Pak se zaměřte na to, abyste je svým obsahem na sociálních sítích opravdu zaujali.

Nezapomeňte jim také nabídnout zajímavé akce a slevy. Na to totiž slyší téměř 61 % dotazovaných z průzkumu agentury Res Solution.

Antee icon (1).png

TIP:

Chcete na sociálních sítích skutečně zaujmout? Doporučujeme využívat tolik populární Reels. Tedy krátká videa o max. délce 60 sekund. Nezapomeňte do každého videa přidat vždy titulky. Vaši followeři to ocení.

Muži oceňují také možnost přímého nákupu rovnou ze sociální sítě. Připravte tedy pro své zákazníky tuto jednoduchou a snadnou cestu k uskutečnění nákupu.

Obavy z nákupu na sociálních sítích

Sociální sítě jsou dnes doslova plné reklam nejrůznějších e-shopů a pro uživatele je mnohdy obtížné rozeznat, který z e-shopů je důvěryhodný. Proto s sebou nákupy přes sociální sítě přinášejí pro běžného uživatele i mnoho obav.

Největší obavou je pro uživatele sociálních sítí bezesporu nedůvěra k neznámým prodejcům a obchodům. Tu projevilo až 56 % respondentů. Tuto nedůvěru chovají především uživatelé ve věku 35 - 44 let.

Další obavou jsou pak např. potíže s vrácením zboží, reklamace či obavy z kvality produktu. Velkou měrou se uživatelé sociálních sítí obávají také nesprávného zabezpečení osobních údajů či platebních informací.

Můžeme říci, že čím jsou uživatelé mladší, tím méně rizik spojených s nakupováním přes sociální sítě vnímají.

To vše jsou důvody, které odrazují uživatele k uskutečnění nákupu přes sociální sítě. Dbejte proto na to, aby váš firemní profil na sociálních sítích byl důvěryhodný. Budujte se svými zákazníky dlouhodobé vztahy a zbavte je jejich strachu.

Influenceři a nákupy přes sociální sítě

Influenceři hrají v online nákupech významnou roli především pro mladší generaci ve věku 15 - 24 let.

Influenceři a nákupy přes sociální sítě

S rostoucím věkem sledovanost influencerů opravdu strmě klesá, jak můžeme vidět na grafu výše.

Jasným favoritem mezi platformami, na nichž jsou influenceři nejčastěji sledováni, je Instagram, následuje ho YouTube a trojici nejvlivnějších sociálních sítí uzavírá TikTok. Naopak se oproti předešlým rokům propadl Facebook. A to zejména u mladší generace.

Průzkum přinesl zajímavá čísla i pokud se jedná o nákup na základě doporučení influencera. Ukázalo se totiž, že na doporučení influencerů uskutečnila nákup více než polovina dotazovaných. A to rozhodně není zanedbatelné číslo.

Je tedy zřejmé, že influenceři hrají významnou roli v online nákupech. Je-li vaší cílovou skupinou zejména mladší generace, zvažte, jestli nestojí za to oslovit ke spolupráci některého z influencerů, jehož názory a celkové smýšlení se shoduje s těmi vašimi.

Se vším vám rádi pomůžeme my v ANTEE. Jsme experti na sociální sítě, kteří posílí váš brand a přilákají nové zákazníky.

To vše prostřednictvím kreativních reklam na nejpopulárnějších platformách.

Dovolte nám být součástí vašeho úspěchu.

Chci si sjednat bezplatnou konzultaci