Každý, kdo v online prostředí prezentuje svůj produkt či službu, chce být vidět. V dnešní době existuje opravdu velké množství nástrojů, jak se zviditelnit a dostat se tak do povědomí širokému publiku. Jedním z těchto nástrojů jsou i firemní katalogy.
Záměrem firemních katalogů je prezentace firem a jejich produktů a služeb. Firemní katalogy shromažďují základní data o firmě, jako je název, adresa, kontakt, otevírací doba apod. Díky těmto údajům jsou firmy lépe dohledatelné a lze je snadněji kontaktovat.
Není divu, že největším online firemním katalogem je ten od společnosti Google, konkrétně Google My Business. Založíte-li si firemní profil na Google, bude se navíc vaše firma zobrazovat i v dalších službách od Googlu (nejčastěji Google Maps nebo vyhledávač). Google My Business se stal opravdu silným zdrojem návštěvnosti webů a e-shopů. To můžeme potvrdit i ze statistik našich klientů.
Ovšem nejen Google vlastní firemní katalog. Významnou roli na tuzemském trhu hraje i katalog Firmy.cz od Seznamu. Výhodou tohoto katalogu je, že v něm lze vyhledávat podle oboru činnosti či lokality.
Oba výše zmíněné katalogy mají za cíl zvýšit povědomí o dané firmě a pomoci tak s prodejem produktů či služeb.
Využít lze i další funkční portály, do nichž můžete svoji firmu zapsat – je to třeba zivefirmy.cz a kupodivu i zlatestranky.cz.
Je potřeba poukázat na to, že i v případě katalogů se zhodnocují úplně stejné faktory jako u běžných webů. Používají se stejné vyhledávače – tedy nejčastěji Google, a Seznam. I zde je tedy třeba uvažovat o SEM – marketingu vyhledávačů – a také o SEO a PPC.
Jinak řečeno, dobrý firemní katalog musí mít určitě parametry, aby fungoval. To není zadarmo a uživatelé proto mnohdy platí nemalé peníze, aby vůbec měli nějakou návštěvnost.
Nevíte, jak se rozhodnout? Přemýšlíte, jak pojmout online marketing a jaké nástroje využít? Napište nám na marketing@antee.cz. Rádi vám odpovíme.
Realizujeme rozsáhlé i základní webové projekty a prezentace. Našim klientům pomáháme na internetu VYDĚLÁVAT.