Jedním z účinných, ale i podvodných technik online marketingu je zápis do firemních katalogů, vytváření takzvaných prezentací. Vynalézavost některých obchodníků nezná v tomto směru mezí. Proto se vyplatí o katalozích a jejich funkčnosti něco vědět. Sami si pak můžete vyhodnotit, zda je to cesta pro vás.
V první řadě je třeba poukázat na to, že i v případě katalogů se zhodnocují úplně stejné faktory jako u běžných webů. Používají se stejné vyhledávače – tedy nejčastěji Google, a Seznam. I zde je tedy třeba uvažovat o SEM – marketingu vyhledávačů – a také o SEO a PPC.
Jinak řečeno, dobrý firemní katalog musí mít určitě parametry, aby fungoval. To není zadarmo a uživatelé proto mnohdy platí nemalé peníze, aby vůbec měli nějakou návštěvnost. Dodejme, že nově je nutné splnit i požadavky novely zákona č. 374/2021 Sb.
Myšlenka katalogů je (možná překvapivě) poměrně stará. Zmínka o prvním katalogu sahá do roku 1497. Tehdy byl samozřejmě v papírové podobě a vznikl v Benátkách. Následně se katalogy vyvíjely, vylepšovaly, a nakonec se transformovaly i do online podoby. Záměr je přitom stále stejný: prezentovat produkty a služby.
Ve 21. století mají vedoucí úlohu online katalogy. Zejména pak firemní katalog Googlu. Není divu, že tento gigant, který ovládl 92 % trhu vyhledávačů, má vlastní katalog. Stal se tak silným zdrojem návštěvnosti webů, e-shopů, portálů, internetových magazínů.
Ze statistik klientů pak můžeme potvrdit, že firemní zápis od Google má poměrně značnou návštěvnost.
Pokud firmu nebo službu hledáte na mobilu, tak katalog má ještě větší dosah a váhu než v případě vyhledávání přes klasické PC. Souvisí to i s tím, jak technologie využíváme. Podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) z roku 2020 využívá mobil k brouzdání po internetu 70 procent uživatelů.
Samozřejmě, nejde jen o Google. V českých internetových vodách je ještě jeden populární vyhledávač, a sice Seznam.cz. Jemu vévodí katalog Firmy.cz, který je také poměrně populární.
Využít lze i další funkční portály, do nichž můžete svoji firmu zapsat – je to třeba zivefirmy.cz a kupodivu i zlatestranky.cz. Ostatní katalogy vás spíše oberou o čas a o peníze.
Katalog si dobře prohlédněte. Pročtěte si také obchodní podmínky. A najděte si něco o firmě, která katalog vlastní, i o samotném obchodníkovi. Třeba najdete dobré reference, třeba to bude právě naopak.
Nevíte, jak se rozhodnout? Přemýšlíte, jak pojmout online marketing a jaké nástroje využít? Napište nám na marketing@antee.cz. Rádi vám odpovíme.
Realizujeme rozsáhlé i základní webové projekty a prezentace. Našim klientům pomáháme na internetu VYDĚLÁVAT.