Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání > Blog > Landing page

Landing page



Depositphotos_87993688_XL.jpg

Landing page je samostatná webová stránka, která má za úkol návštěvníka zaujmout a přimět ke konverzi v podobě odeslaného formuláře, koupi produktu nebo třeba staženého e-booku. Využívá se zejména v e-shopech a marketingových kampaních. Anglický termín landing page je překládán jako cílová, vstupní nebo přistávací stránka webu.

Rozdíl mezi landing page a homepage

Homepage nebo také domovská stránka webu představuje hlavní stránku webu, která obsahuje obecné shrnutí a informace o dané firmě či člověku. Naproti tomu landing page má konkrétní úkol, a to přimět uživatele ke koupi produktu, služby či jinému typu konverze.

Příklady landing page

  • podstránka s detailem produktu či služby,
  • podstránka s tlačítkem ke stažení e-booku,
  • podstránka s formulářem pro přihlášení k odběru newsletterů,
  • podstránka s registrací na webinář apod.
Antee icon (1).pngLanding page je atraktivní webová stránka, která lákavým designem a přesvědčivým obsahem přitahuje návštěvníky a motivuje je k provedení požadované akce, aby se zapojili do další interakce nebo konverze.

Jak má landing page vypadat

web-g319a68e56_1280[1].png

Na rozdíl od zbylých stránek webu má tato stránka jasný cíl - přetvořit z běžného návštěvníka klienta. Proto by landing page měla mít rozdílný vzhled od ostatních stránek webu. Povětšinou to bývá ona, kterou uživatelé shlédnou jako první, měla by tedy především zaujmout. Stanovte si jasné cíle stránky a proveďte potřebné analýzy. Informace by měly být jasné, výstižné a především lákavé, aby návštěvníka přiměli ke koupi. Zpravidla z ní nevedou žádné odkazy na další stránky webu, aby zde návštěvník zůstal a splnil její cíl. Vše, co není na stránce potřeba, z ní odeberte, ať tyto prvky zbytečně neupoutávají pozornost.

Co umístit na landing page

  • Titulek - jasný a výstižný název produktu nebo služby, kterou chcete potenciálním klientům prodat
  • Obrázek/video - předejte návštěvníkům obrazovou formu produktu či služby, ať o něm mají jasnější představu
  • Obsah - základní informace o produktu či službě a především jeho přednosti a vlastnosti
  • Reference - dodejte ke svému produktu či službě ověřené reference zákazníků, kteří u vás již nakoupili a s produktem či službou byli spokojeni
  • CTA - “call to action” neboli výzva k akci například v podobě tlačítka, které přiměje zákazníky ke koupi
Antee icon (1).pngDržte se také zdroje, ze kterého návštěvník přišel. Pokud jste ve sloganu slíbili konkrétní vlastnost produktu, nezapomeňte ji uvést i na landing page. Pokud je vaším cílem vyplněný formulář a zisk kontaktu, nezapomeňte ho na stránku umístit.

Na co si dát pozor

Na landing page zachovejte především přehlednost. Poskytněte návštěvníkům jen nezbytné informace, které potřebuje a nezahlcujte je zbytečnými texty a obrázky navíc. Dejte do popředí výhody koupi právě u vás a důležité informace sdělte hned v nadpisu nebo prvních řádcích textu.

    • Stanovte si cíl stránky a tomu jedinému stránku přizpůsobte. Nekombinujte zbytečně několik úkolů dohromady a vytvořte si raději více stránek s různými předpokládanými cíli.
    • Myslete na svou cílovou skupinu. Právě pro ni landing page tvoříte, přizpůsobte se tedy jejich potřebám a očekáváním, zvolte vhodný styl komunikace a dejte jim to, co od vás očekávají.
    • Dejte si záležet na textaci a vzhledu tlačítek. Zvolte vhodnou formulaci a udělejte tlačítka dostatečně velká pro desktopová i mobilní řešení.

Vyhodnocení landing page

e-commerce-gd874af9e2_1280.pngK vyhodnocení, zda si vaše landing page vede dobře, postačí analytické nástroje, jako například Google Analytics. Sledujte metriky jako návštěvnost stránek, zdroje návštěvnosti, míra okamžitého opuštění, konverze, chování na stránce apod. Právě ty vám mohou pomoci vytvořit pro váš produkt či službu ideální landing page, ze které se budete těšit narůstajícím konverzím.

Pomoci si můžete také jednoduchým A/B testováním, kdy budete porovnávat různé verze landing page a poté si vyberete tu, která má nejlepší výsledky.

Rychlé vyhodnocení můžete provést i vy sami. Posaďte kolegu před vaši landing page na 5 vteřin a poté se ho zeptejte na pár jednoduchých otázek, jako například, o čem stránka byla, co ho na stránce nejvíce zaujalo apod.

Využijte i tzv. heatmapy, které vám dají jasný obrázek o tom, na co se lidé na stránce nejvíce zaměřují, kam klikaji nebo jestli se dostanou tam, kam potřebují.


Neustále sledujeme novinky nejen ze světa online marketingu. Chcete se o těchto novinkách pravidelně dozvídat? Usnadníme vám jejich vyhledávání.

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru