Landing page je samostatná webová stránka, která má za úkol návštěvníka zaujmout a přimět ke konverzi v podobě odeslaného formuláře, koupi produktu nebo třeba staženého e-booku. Využívá se zejména v e-shopech a marketingových kampaních. Anglický termín landing page je překládán jako cílová, vstupní nebo přistávací stránka webu.
Homepage nebo také domovská stránka webu představuje hlavní stránku webu, která obsahuje obecné shrnutí a informace o dané firmě či člověku. Naproti tomu landing page má konkrétní úkol, a to přimět uživatele ke koupi produktu, služby či jinému typu konverze.
Na rozdíl od zbylých stránek webu má tato stránka jasný cíl - přetvořit z běžného návštěvníka klienta. Proto by landing page měla mít rozdílný vzhled od ostatních stránek webu. Povětšinou to bývá ona, kterou uživatelé shlédnou jako první, měla by tedy především zaujmout. Stanovte si jasné cíle stránky a proveďte potřebné analýzy. Informace by měly být jasné, výstižné a především lákavé, aby návštěvníka přiměli ke koupi. Zpravidla z ní nevedou žádné odkazy na další stránky webu, aby zde návštěvník zůstal a splnil její cíl. Vše, co není na stránce potřeba, z ní odeberte, ať tyto prvky zbytečně neupoutávají pozornost.
Na landing page zachovejte především přehlednost. Poskytněte návštěvníkům jen nezbytné informace, které potřebuje a nezahlcujte je zbytečnými texty a obrázky navíc. Dejte do popředí výhody koupi právě u vás a důležité informace sdělte hned v nadpisu nebo prvních řádcích textu.
K vyhodnocení, zda si vaše landing page vede dobře, postačí analytické nástroje, jako například Google Analytics. Sledujte metriky jako návštěvnost stránek, zdroje návštěvnosti, míra okamžitého opuštění, konverze, chování na stránce apod. Právě ty vám mohou pomoci vytvořit pro váš produkt či službu ideální landing page, ze které se budete těšit narůstajícím konverzím.
Pomoci si můžete také jednoduchým A/B testováním, kdy budete porovnávat různé verze landing page a poté si vyberete tu, která má nejlepší výsledky.
Rychlé vyhodnocení můžete provést i vy sami. Posaďte kolegu před vaši landing page na 5 vteřin a poté se ho zeptejte na pár jednoduchých otázek, jako například, o čem stránka byla, co ho na stránce nejvíce zaujalo apod.
Využijte i tzv. heatmapy, které vám dají jasný obrázek o tom, na co se lidé na stránce nejvíce zaměřují, kam klikaji nebo jestli se dostanou tam, kam potřebují.
Neustále sledujeme novinky nejen ze světa online marketingu. Chcete se o těchto novinkách pravidelně dozvídat? Usnadníme vám jejich vyhledávání.
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru
Realizujeme rozsáhlé i základní webové projekty a prezentace. Našim klientům pomáháme na internetu VYDĚLÁVAT.