PR články jsou dnes již téměř nedílnou součástí marketingu. Jsou velice důležitým nástrojem budování vztahu s veřejností. Hlavním cílem PR článků je zejména propagace konkrétního produktu, služby, značky nebo celé firmy. Velice často jsou psány ve prospěch celé společnosti, jejíž produkt nebo služba je skrze článek představována.
Prostřednictvím PR článků budujete svůj brand, tedy povědomí o vašem produktu nebo vaší službě, případně celé firmě. Díky kvalitním PR článkům umístěných na relevantních a důvěryhodných webových stránkách, které obsahují odkazy na vaše webové stránky, mohou být PR články opravdu účinným nástrojem linkbuildingu, což je technika optimalizace pro vyhledávače, a spočívá v budování zpětných odkazů. Tento cílený linkbuilding vede k budování lepších pozic ve vyhledávačích.
Kromě toho PR články podporují prodej, získávají vám nové zákazníky a posilují vztahy s těmi stávajícími. V neposlední řadě zlepšují reputaci celé vaší společnosti.
Aby byly PR články opravdu vaším užitečným nástrojem ve světě marketingu, je důležité si uvědomit, že musí být součástí celé vaší marketingové strategie. Nesmí se jednat pouze o nahodilé články, protože jeden jediný PR článek vám příliš nových zákazníků a dalších výhod nepřinese.
Přesný popis toho, jak má PR článek vypadat, neexistuje. Přesto vám ale na základě našich zkušeností uvedeme několik praktických rad, jak napsat opravdu kvalitní PR článek, který vám přinese mnoho úspěchů v marketingu.
Napsat kvalitní PR článek je jen polovinou zaručeného úspěchu. Stejnou váhu je potřeba klást i výběru místa, kde své články budete publikovat. Můžete mít jakkoli kvalitní PR článek, umístíte-li ho ale např. na web s malou návštěvností, žádnou reklamu vám neudělá.
Obecně platí, že pro svou propagaci musíte volit taková média, která jsou věrohodná, mají vysokou návštěvnost a která se svým obsahem podobají zaměření vašeho článku. Při výběru média, ve kterém budete PR článek propagovat, vycházejte vždy z toho, kdo je vaši cílovou skupinou, jakému zaměření se PR článek věnuje a co je jeho cílem.
Výborným místem pro publikaci PR článků jsou bezesporu sociální média (Facebook, Twitter, LinkedIn…). Nesmírnou výhodou sociálních sítí je oslovení velkého množství čtenářů v relativně krátké době. Chcete-li oslovit především své vlastní publikum, pak pro publikaci využijte své vlastní webové stránky, příp. blog. Další možností je vydání článku na webu třetí strany, který se zaměřuje na stejný obor jako váš PR článek.
Na závěr pro vás máme 5 tipů, jak ozvláštnit váš PR článek, aby vynikl nad všemi ostatními.
Toužíte po kvalitních PR článcích, ale netroufáte si na jejich psaní sami? My vám s nimi rádi pomůžeme. Kontaktujte některého z našich odborných konzultantů a proberte s ním veškeré vaše představy. Za pomoci našich zkušených copywriterů pro vás pak vytvoříme zcela unikátní PR článek, který vám zajistí propagaci všeho, co právě nyní propagovat potřebujete.
Realizujeme rozsáhlé i základní webové projekty a prezentace. Našim klientům pomáháme na internetu VYDĚLÁVAT.