Drobečková navigace

Úvod > Online marketing > Webová analytika

Webová analytika

Jaká data z webu získáváte?

Nemeškejte a začněte svá data na webu měřit právě teď. Webová analytika vám nabízí možnost zlepšení efektivity vašich webových stránek a růstu vašeho podnikání.

Webová analytika.png

Co je to webová analytika?

Webová analytika je sběr, měření, analýza a interpretace dat, díky kterým získáte informace o výkonu vašich webových stránek. Pomocí těchto dat můžete svůj web optimalizovat a vylepšit tak, abyste lépe splňovali cíle vaší online strategie a zvýšili tak návštěvnost webu a konverze.

 

Šipka

Co všechno se dá měřit?

Na webu můžete změřit takřka všechno. Mezi nejznámější ukazatele patří:

    1. Zdroje návštěvnosti:Identifikujte, odkud přicházejí vaši návštěvníci, jakými kanály a jaký obsah je přitahuje. Díky těmto zdrojům můžete posílit ty nejúčinnější a zlepšit ostatní.
    2. Chování návštěvníků:Sledujte, jak se návštěvníci pohybují na vašem webu, jaké stránky navštěvují, jak dlouho na nich zůstávají a kde opouštějí váš web. Tato data vám pomohou identifikovat slabá místa a příležitosti ke zlepšení uživatelského zážitku.
    3. Konverze:Měřte počet návštěvníků, kteří splnili požadované cíle, jako jsou objednávka, poptávka nebo vyplnění formuláře. Sledování konverzí vám umožní měřit úspěšnost vašich marketingových kampaní a zlepšovat je.
    4. Mikrokonverze: Sledujte vedlejší cíle, jako jsou kliknutí na odkaz na mapě, proklik na pobočku, kliknutí na e-mail nebo telefon. Tyto mikrokonverze vám pomohou získat lepší přehled o tom, jak návštěvníci interagují s vaším webem a jaké prvky jsou pro ně důležité.

Měřte výsledky svého webu

Proč je webová analytika důležitá?

Díky datům, která webová analytika nabízí, můžete zjistit a lépe pochopit chování návštěvníků na vašem webu a stránky jim tak přizpůsobit, aby docházelo častěji ke konverzím. Stejně tak s nimi můžete lépe nastavit své PPC kampaně a splnit další firemní cíle. Získáte odpovědi na otázky, proč návštěvníci nedokončí svůj nákup nebo jaké jsou jejich zájmy. Optimalizací a zlepšením konverzního poměru zlepšujeme i výkon celého webu.

 

Šipka

Jaké nástroje používáme?

Google Analytics 4

Google Analytics 4 je nejnovější verze analytického nástroje od společnosti Google. Vyznačuje se novými funkcemi a vylepšeními, která umožňují podrobnější a komplexnější měření uživatelského chování na webových stránkách. Jedním z nejvýznamnějších prvků GA4 je nová metoda sledování událostí, která umožňuje zaznamenat více interakcí uživatelů s webovou stránkou. Díky tomu GA4 poskytuje podnikům a webovým správcům mnohem více informací o chování uživatelů na stránkách, což umožňuje lépe porozumět zákaznickým potřebám a optimalizovat online zážitek. Více informací se můžete dočíst v našem článku.

Google Tag Manager

Zkráceně GTM je nástroj, který vám umožňuje spravovat a implementovat různé kódy a sledovací značky na vašem webu bez nutnosti úpravy kódu stránek. Díky tomuto nástroji lze snadno nastavit a upravovat cíle a události pro sledování konverzí a dalších klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI).

Matomo

Matomo (dříve Piwik) je open-source platforma pro webovou analýzu, která umožňuje sledovat návštěvnost webových stránek a měřit jejich výkonnost. Matomo nabízí široké spektrum funkcí, včetně sledování počtu návštěvníků, jejich pohybů po stránkách, chování uživatelů, využití klíčových slov a mnoho dalšího. Platforma umožňuje také sledování konverzí a vývoj klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI). Díky svému open-source charakteru si Matomo získal popularitu mezi uživateli, kteří preferují transparentní řešení s možností rozšíření a přizpůsobení svým potřebám.

Měření pozic

Měření pozic v internetových vyhledávačích je další nedílnou součástí webové analytiky. Tato data nám poskytují informace o tom, na jaké pozici se náš web nachází ve výsledcích organického vyhledávání na dané klíčové slovo. Díky těmto informacím můžeme lépe optimalizovat obsah stránek a zlepšit svou pozici ve výsledcích organického vyhledávání.

Jak analytiku vyhodnocovat

Webovou analytiku vyhodnocujeme podle nastavených cílů. Pokud nám jde zejména o podporu brandu naší firmy, zaměříme se zejména na zobrazení ve výsledcích vyhledávání. Jestliže se snažíme o co největší počet návštěvníků na našem webu, soustředit se budeme především na návštěvnost webu za určité období. Pro získání co největšího počtu poptávek nás bude zajímat konverze a konverzní poměr.

Kontaktujte nás

Pokud se chcete dozvědět více o tom, jak webová analytika funguje a zjistit si cenné informace o svém webu a návštěvnících, vyplňte nám formulář a my se vám ozveme.

 

Šipka

Informace o odesílateli
Zpráva
Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů