ROZVRH VYUČOVACÍCH HODIN:
1. vyučovací hodina 7.40 - 8.25
2. vyučovací hodina 8.30 - 9.15
3. vyučovací hodina 9.30 - 10.15
4. vyučovací hodina 10.25 - 11.10
5. vyučovací hodina 11.20 - 12.05
6. vyučovací hodina 12.45 - 13.30
Organizace školního roku 2014/2015
Období školního vyučování začne 1. září 2014.
Vyučování bude v prvním pololetí ukončeno ve čtvrtek 29. ledna 2015.
Období školního vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno v úterý 30. června 2015.
Podzimní prázdniny: 27. října - 29. října 2014
Vánoční prázdniny: 22. prosince 2014 - 2. ledna 2015 /vyučování začne v pondělí 5.1.2015 / Pololetní prázdniny: 30. ledna 2015
Jarní prázdniny: 16. února - 22. 2.2015
Velikonoční prázdniny: 2. dubna - 3. dubna 2015 Hlavní prázdniny: 1.července 2015 - 31. srpna 2015
Školní vyučování ve škol. r. 2014/2015 začne v úterý 1. září 2015.
Třídní schůzky 2014/2015
Schůzky budou vždy s předstihem oznámeny.
Termíny :
6.11.2014 15-17 h
Termíny dalších schůzek budou ještě upřesněny.
Na prospěch a chování svého dítěte se samozřejmě můžete informovat i mimo třídní schůzky , po předchozí domluvě máte také možnost účastnit se kdykoli výuky.
K práci školy se můžete vyjádřit i anonymně prostřednictvím“ schránky důvěry“,která je umístěna u nástěnek na chodbě u školní družiny.
Školní družina
Provoz
Denně 11.15 – 16.00 h
Školné
Školné - tj. úplata rodičů za uvedenou školskou službu (umístění dítěte ve školní družině) - činí na 1 dítě 50,-Kč měsíčně v době školního vyučování, tj. leden – červen a září – prosinec. V době hlavních školních prázdnin se úplata za ŠD nehradí – činnost ŠD je po projednání se zřizovatelem školy přerušena.Úplata se provádí v hotovosti na celé pololetí, a to vždy do 30. září a do 28. února u vychovatelky ŠD.
Úplata bude prominuta žákovi:
Pokud je přihlášen k pravidelné docházce denně pouze do 13.hodin.
Pokud bude žák nemocný nebo nebude moci ze zdravotních důvodů pobývat v kolektivu po celý běžný měsíc.Tuto skutečnost je nutné doložit řediteli školy lékařským potvrzením.
Pokud je třetím a dalším dítětem, které navštěvuje naši ŠD, z téže rodiny.
Nebude-li úplata za ŠD uhrazena včas a ve správné výši, může ředitelka školy rozhodnout o vyřazení žáka ze ŠD od 1. dne následujícího měsíce.
Uvolňování ze ŠD
-žáci jsou uvolňováni dle zápisních lístků, každá změna musí být provedena písemně
-žáci jsou předáváni pouze svým zákonným zástupcům
-při jakékoli změně je nutno žádost-lístek opatřit datem a podpisem
Školní jídelna
Placení stravného
- většinou první dva pracovní dny nového měsíce
- hotově přímo v jídelně ve 13.00 - 16.00 hodin
Výše stravného:
1.- 4.ročník : 22,- Kč
5. ročník : 23,- Kč
dospělí : 25,-Kč
Pokud nejsou obědy zaplaceny včas,dítě nemá na oběd nárok do doby, kdy je částka uhrazena.
Odhlašování a přihlašování obědů: telefon: 461 610 147
-oběd na následující den se musí odhlásit předcházející den do 13.30 hodin
-v případě náhlé nepřítomnosti je oběd připraven k odběru
-odhlášky obědů se zadávají OD – DO ( např. od pondělí do čtvrtka včetně )
-po uplynutí této doby jsou obědy automaticky přihlášeny
V době nemoci dítě nemá nárok na dotovaný oběd,je nutné ho odhlásit(pouze 1.den je možné neodhlášený oběd odebrat do jídlonosiče).Také v době prázdnin (i vedlejších) nemá dítě nárok na oběd.
Nové:
Od prosince 2014 budou na jídelním lístku uváděny číslem potravinové alergeny, podléhající legislativnímu označování dle směrnice 1169/11 EU
např. č. 7) Mléko a výrobky z něj
č. 9) Celer a výrobky z něj
Seznam potravinových alergenů bude vyvěšen ve školní jídelně.
Škola
Nepřítomnost žáka omlouvejte takto:
- osobně, telefonicky nebo písemně do 24 hodin od začátku absence ,
po skončení nepřítomnosti - písemně do důvěrníčku nebo žákovské knížky
- nezapomeňte, že je dobře,aby si žák po dobu nepřítomnosti průběžně doplňoval
zameškané učivo,informujte se,co se ve škole probírá
- tř.učitel má právo při delší nepřítomnosti požádat rodiče o omluvenku od lékaře
Uvolnění z hodin v průběhu vyučovacího dne:
- na písemnou žádost rodičů opatřenou datem a podpisem
-osobní žádost při vyzvednutí žáka
Desatero pro prvňáčky:
1. Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče.
2. Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru a to tak rychle, že na mě nemusí nikdo z mých kamarádů čekat.
3. Umím si uvázat kličku na tkaničce.
4. Dovedu kreslit tužkou a pastelkami a malovat barvami.
5. Poznám červenou, modrou, žlutou, oranžovou,šedou,fialovou,růžovou,zelenou, hnědou a černou barvu.
6. Umím uklidit hračky, pastelky, knížky na místo, kam patří.
7. Umím vystřihnout obrázek nůžkami.
8. Do aktovky si uložím věci, kam patří.
9. Se zájmem a v klidu dovedu poslouchat maminčino vyprávění.
0. Pozorně sleduji pohádky, filmy a písničky a povídám si o nich
Rodičovské desatero - aneb co bychom my rodiče měli správně dělat ve výchově dětí
1.Pochvalte své dítě vždy za sebemenší úspěch a to něžnými slovy, pohlazením a splněním jeho přání.Vychováte tak sebevědomého jedince.
2.Povzbuzujte své dítě, pokud má neúspěchy nebo se pustilo do nové činnosti.Rozvažte si v klidu a trpělivě, jak můžete pomoci neúspěch odstranit.
3.Nezavrhujte své dítě kvůli chybám a nedostatkům. Buďte mu oporou.Snažte se objektivně zhodnotit možnosti dítěte.Nevkládejte do něj své nenaplněné sny a ambice.Zajímejte se o školní práci průběžně po celý rok.Nesvádějte neúspěch dítěte na jiné.
4. Dávejte mu najevo svoji lásku a podporu.Máte-li v rodině více dětí, nesrovnávejte je.
5.Stanovte jasné hranice toho, co si děti smějí dovolit. Důsledně trvejte na jejich dodržování!!! Pokud nebudete důslední, hranice nemají žádný význam a vy v budoucnu budete zcela určitě lomit rukama nad chováním svého potomka.
6.Chraňte ho před nadměrným sledováním televize.Dbejte, aby mělo dostatek pohybu. Neustále si všímejte, jaké pořady vaše dítě sleduje, jaké si vybírá a hovořte o nich.
7.Nestavte před své dítě neúměrné požadavky.Nesdělujte mu svá náročná očekávání.Navažte kontakt s učitelem. Zeptejte se, co od dětí očekává a jaký dojem má ze schopností a chování dítěte.Za známky dítě neurážejte a tvrdě netrestejte. Zákaz koníčků nic nevyřeší, ba právě naopak.
8.Dopřejte dítěti přestávky při učení a jiné činnosti.Dítě se unaví mnohem rychleji, než dospělí. Střídejte činnosti, dopřejte mu pohyb a nekárejte ho za chyby způsobené únavou z dlouhé práce.
9.Posilujte paměť dítěte pravidelným cvičením a zatěžováním. Zadávejte během dne různé jednoduché úkoly, hrajte hry.
10.Dítě potřebuje své pracoviště, které byste měli uspořádat tak, aby ho co nejméně rozptylovalo.
(převzato z http://info1.cz/skolacek)
Školní příprava:
Koncepce domácí přípravy žáků :
KONCEPCE DOMÁCÍ PŘÍPRAVY ŽÁKŮ.doc
Příprava na školu každého dítěte bude lepší, když:
-je rodič v obraze ( ví, kdo dítě učí, zná jeho rozvrh, má přehled o známkách, ví o tom, co -se v předmětech zhruba probírá ), je ve spojení se školou i jindy než o rodičovských schůzkách
-se rodič nechá poučit o specifikách výuky, přístupu, hodnocení, klasifikaci
-se dítě učí od 1.třídy pravidelně ( každý den! ) buď samo a rodič dohlíží, pomáhá, kontroluje, nebo je rodič stálou oporou ( ví-zjistí si, co a jak dítě naučit, dotrénovat )
-má dítě možnost se denně "vypovídat" o zážitcích ze školy, kladných i záporných, uvolnit se ( hrát si, jít ven, nasvačit se ), není zatěžováno starostmi rodičů ( ekonomické, vztahové, ... ). Jsou-li, stejně je samo vycítí,dítě si má ujasnit ,co se naučit a zopakovat, jaký úkol je písemný a ústní, shromáždit pomůcky na další den,dítě si má samo ( zprvu s pomocí ) připravit pracovní plochu, začít s úkoly snadnějšími, pak s náročnějšími.
-příprava na školu se bude střídat s relaxací. Dítě by mělo pocítit od rodičů, že jim o něho jde, že přikládají vzdělání patřičnou váhu a chtějí dítěti pomoci.
Jak pomoci dítěti se školní přípravou:
-nechejte se zprvu vyzkoušet od dítěte z látky Vy !
-sestrojte spolu s dítětem jednoduchý test pro všechny členy rodiny
-využívejte počítačové programy
-naučte se proměnit hru v učení a učení ve hru
-propojte školu se životem ( slovíčka cestou na nákup, slovní fotbal při cestě autem, rytmizace na procházce, přepis při relaxační hudbě )
-neházejte flintu do žita, pokud se dítěti ve škole nedaří
-nebojte se problém konzultovat s učitelem, výchovným poradcem, či speciálním pedagogem