Drobečková navigace

Úvod > Blog > Jak zviditelnit webové stránky a nenaletět podvodníkům

Jak zviditelnit webové stránky a nenaletět podvodníkům



Zvýšit pozice webu ve vyhledávači je snem většiny majitelů e-shopů a provozovatelů portálů. Šikovní obchodníci vám mnohdy slibují neuvěřitelné. Třeba že vám web začne přes noc vydělávat miliony. Realita pak bývá jiná a peníze utracené za online reklamu se vám nikdy nevrátí. Na co si dát pozor? A jaké nástroje internetového marketingu doopravdy fungují?

Vyznat se v online marketingu je náročné. Tento obor oplývá celou řadou pojmů, které jsou pro laika neznámé. Anebo si pod nimi představuje docela něco jiného. Krom toho se můžete na internetu dočíst spoustu obecných rad – třeba že se vyplatí zaplatit registrace ve firemních katalozích nebo více využívat sociální sítě. Některé věci skutečně fungují a pomáhají, jiné se vyplatí jen někomu a ostatní vůbec. Podívejme se na to podrobně. 

Co vědět o online marketingu

Aby vás nikdo z obchodníků „s horkou vodou“ nemohl napálit, je skvělé, když budete mít přehled. To je ale náročné, protože trendy se v online marketingu mění rychle, téměř každý den.

Zkuste si pro začátek prostudovat pár relevantních zdrojů, třeba nějakou učebnici marketingu, anebo absolvujte kurz Digitální garáž od Google. Je zdarma. A navíc, Google je lídrem v oboru a utváří trendy, takže získáte informace od těch nejpovolanějších. Pokud budete mít alespoň nějaký přehled. Hned budete lépe vědět kam má smysl peníze investovat.

Šablony, které (ne)fungují

Když už získáte povědomí o základních pojmech z online marketingu, nebudete tak náchylní koupit pro svůj web služby, které nepotřebujete. Pamatujte zároveň na to, že ne všechny služby se hodí pro všechny. Šablonovitá řešení jsou sice snadná, ale v podstatě příliš nefungují.

Ukažme si to na příkladu. V České republice podniká podle údajů z roku 2021 přes milion subjektů. Ty působí v minimálně 180 oborech a nabízejí stovky tisíc produktů a služeb. Je jasné, že každý z těchto subjektů se orientuje na trochu jiné zákazníky, k práci přistupuje jinak, má jiné představy a cíle.

Mezi těmito subjekty může být živnostnice prodávající kosmetiku, živnostník opravující auta, firma provozující hotely, rodinná společnost vyrábějící součástky do strojů. Každá firma, ať už malá, nebo velká, potřebuje web. Zatímco pro prodej kosmetiky bude vhodný funkční e-shop, výrobní podnik se bude potřebovat hlavně prezentovat navenek. I proto nefunguje šablonovité řešení. Vždy je třeba hledat optimální vzhled, funkčnost a obsah webu. Jen tak může web splnit požadované nároky a potřeby.

Vždy, když web připravujete nebo upravujete (a chcete použít již existující šablonu), je dobré si položit sérii otázek. Některé z nich mohou znít následovně:

  • Jaké obory byly v šabloně použity? Jaké přinesly výsledky? A můžete mi ukázat, jak dané řešení fungovalo v praxi?
  • Jak šablona e-shopu prodává? Přivádí nové zákazníky? Je přehledná?
  • Jsou ke všemu doložitelná data?
  • Je možné šablonu upravit, aby odpovídala mému oboru / potřebám?
  • Jaké jsou možnosti marketingu a optimalizace webu?
  • Jakou návštěvnost má daný web a sociální sítě? Kolik lidí oslovuje?

Kromě toho je důležité si uvědomit, že šablona je jen šablona. Ať už bude jakkoli dokonalá, je to online marketing, který prodá váš produkt nebo službu. Zakázky a objednávky k vám nepřijdou samy o sobě. Musíte pro to něco udělat. S tím může pomoci cílené SEO nebo PPC reklamy.

S dotazy k tématu nás pak můžete kontaktovat na marketing@antee.cz. Rádi vám pomůžeme.